SIÓDEMECZKI

 W razie pytań proszę o kontakt Karolina Koźlak 787 266 046

********************************************** 

Piątek 16.04.2021

Witajcie „Siódemeczki” , zaczynamy zabawę!

Temat naszego dzisiejszego spotkania to: Kolorowo i wesoło-zabawy z kolorami.

1. Jako wprowadzenie do tematu zabaw możemy zadać dziecku pytanie: Jak myślisz, jak wyglądałby świat bez kolorów?

 

2. Po krótkiej burzy mózgów przechodzimy do eksperymentów!

*Mieszanie kolorów

Eksperyment pokazuje, w jaki sposób, mieszając podstawowe kolory, możemy stworzyć inne. Potrzebne będą: naczynia (np. słoiki), woda, oliwa i barwniki do żywności. Wlewamy wodę tak, by zajmowała ½ naczynia. Następnie zabarwiamy ją. Pozostałą przestrzeń uzupełniamy oliwą i dodajemy drugi kolor. Słoiczki zakręcamy. Przy potrząsaniu kolory się mieszają, potem wracają na swoje miejsce. Link tutaj: tutaj(kliknij)

 

*Zielono mi

Dzieci zabarwiają 2 szklanki barwnikami: Pierwszą żółtym barwnikiem, drugą niebieskim (może być farbka) Do przezroczystej miski wkładają szklankę z woda zabarwiona na kolor niebieski, a żółta wodę z drugiej szklanki przelewają do miski. Obserwują powstanie nowego koloru.

Link do eksperymentu tutaj: tutaj(kliknij)

 

*Wędrujące kolory

Na stoliku w rzędzie ustawiamy 6 szklanek. Co drugą szklankę należy napełnić wodą do ok. połowy jej wysokości. Woda w każdej z napełnionych szklanek zostaje zabarwiona – np. farbą lub barwnikiem spożywczym – na kolor żółty, czerwony oraz niebieski. Następnie zwijając kawałki ręcznika papierowego, dzieci wykonują pasma, które umieszczają w szklankach w taki sposób, aby tworzyły one „most” pomiędzy jedną, a drugą szklanką. Dzieci obserwują, jak pasma ręcznika papierowego nasiąkają zabarwioną wodą, powodując łączenie się kolorów podstawowych w szklankach, które początkowo nie były napełnione wodą.

 koloro

* Kolorowe mleko

Na talerz z mlekiem wkraplamy różnokolorowe barwniki. Powstałe kolorowe plamy dotykamy patyczkiem, zanurzonym w płynie do naczyń i obserwujemy pokaz barw.

 

3. Zabawa słowna: Mówimy nazwę koloru np. Czerwony jak…

a dzieci kończą zdanie, podając coś co jest w takim kolorze.

 

4.Gra w kolory-Super gra do której potrzeba tylko zakrętek i kolorowego papieru. Zobaczcie sami!

tutaj(kliknij)

 

5.Praca plastyczna „Tęcza”

Wyklejcie szablon tęczy plasteliną lub kulkami bibuły. Link do tęczy tutaj(kliknij)

 

6. A może ułożycie na podłodze z dostępnych przedmiotów tęczę? Koniecznie podzielcie się efektami swojej pracy.

 

Miłego weekendu! Do zobaczenia w przedszkolu!!

************************************

Czwartek 15.04.2021

 

Temat: Zabawy z figurami

Witajcie dzieciaki.

 

Dziś chciałam zaprosić Was do zabaw z figurami. Podczas nich potrzebne będą:

Zestaw figur oraz kartoniki, które możecie wydrukować lub też sami bądź z pomocą rodzica wykonać. Tutaj link, który posłuży Wam do wydrukowania albo jako wzór: Figury i kartoniki

Zaczynamy!

 

1. Na początek gimnastyka mózgu i ćwiczenie o nazwie „Słoń”.

Wyciągnijcie lewą rękę w przód, grzbietem dłoni do góry, głowę połóżcie na ramieniu wyciągniętej ręki, wasze nogi mają być lekko ugięte, zróbcie mały rozkrok. Spróbujcie narysować w powietrzu obszerne leniwe ósemki (ucho przyklejone do ramienia). Następnie zróbcie to samo z prawą ręką.

 

2. Po tym krótkim ćwiczeniu czas na zabawy z figurami, które rozwijać będą umiejętność klasyfikowania:

Przygotowane figury rozłóżcie przed sobą, i postarajcie się wykonać zadania:

- posegregujcie figury ze względu na kształt: powiedzcie ile jest kół, kwadratów, prostokątów i trójkątów i pokażcie ich liczbę na palcach.

- później w ten sam sposób posegregujcie i policzcie figury według wielkości oraz koloru.

 

3. W dalszej części zabawy chciałabym abyście użyli również kartoników.

Rodzic kładzie przed Wami trzy kartoniki oznaczające wielkość, kolor i kształt i mówi: znajdź małego, żółtego trójkąta. W dalszej części rodzic kładzie tylko wybrane przez siebie kartoniki, nic nie mówiąc, a Wy sami „odczytujecie” z nich informacje i wybieracie odpowiednie figury.

 

4. Pora trochę się poruszać! Odłóżcie figury na bok. (rodzic zabiera z zestawu po jednym rodzaju każdej z figur). Poruszajcie się w rytm dowolnie wybranej muzyki, a na przerwę rodzic podnosić będzie figurę do której wykonać trzeba będzie odpowiednie ćwiczenie:

kwadrat-tupnij nogą

koło-podskocz dwa razy

trójkąt- zrób skłon

prostokąt- klaśnij raz

 

5. Teraz policzymy dźwięki. Rodzic będzie klaskał, a wy ułóżcie tyle figur ile uderzeń usłyszeliście.

 

6. Na koniec poćwiczcie pamięć. Rodzic posługując się waszymi figurami układa z nich wzór. Przyjrzyjcie im się przez chwilę, postarajcie zapamiętać ich układ, a później ułóżcie sami od nowa taki sam.

Link do przykładowych wzorów: tutaj(kliknij)

 

Pa pa ! 

*****************************************

Hello kids! How are you today?

Na początek jak zawsze piosenka:

tutaj(kliknij)

Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach na wsi. Przypomnijmy sobie nazwy zwierząt w języku angielskim:

tutaj(kliknij)

Pamiętacie Steve’a and Maggie? Dzisiaj zabiorą Was na wycieczkę do gospodarstwa. Zobaczcie:

tutaj(kliknij)

Na koniec karty pracy do wyboru:

tutaj(kliknij)

Bye! Bye!

*************************

Środa 14.03.2021

Witajcie !

1. Dzisiaj zaczniemy od małej rozgrzewki.

Zabawa „Zrób tak jak ja”

Dziecko chodzi po pokoju. Gdy rodzic mówi: Zrób tak jak ja! Zatrzymuje się i wykonuje polecenie (powtarza sekwencję ruchów)- np. klaskanie-tupanie-klaskanie / tupanie-klaskanie-podskok-tupanie itp.

 

2.Wczoraj poznaliście różne rodzaje widowisk teatralnych. Czy pamiętacie jak nazywa się ten rodzaj widowiska?

taetra cieni

 

Jest to teatr cieni czyli taki rodzaj teatru w którym widz obserwuje na ekranie cienie rzucane przez rekwizyty, lalki i aktorów.

 

3.Taki teatrzyk można stworzyć wykorzystując również nasze dłonie.

Obejrzyjcie filmik i zobaczcie jak wygląda taki teatrzyk : tutaj(kliknij)

 

4. Spróbujcie teraz sami trochę pobawić się z cieniem..

Rodzic zasłania okna i zapala lampkę (latarkę), której światło jest skierowane na pustą ścianę lub kawałek białego materiału. Zabieramy dowolne trzy przedmioty np. klocki i układamy w różnych miejscach: jeden obok lampy, drugi za lampą, trzeci między lampą a ekranem, na które pada światło. Teraz sprawdźcie który klocek daje cień.

 

5. Skoro już wiecie w którym miejscu należy umieścić przedmiot zabierzcie różne przedmioty, poruszajcie nimi i obserwujcie powstające cienie. Zaobserwujcie również jak zmienia się wielkość cienia

 

 

6. A może sami przygotujcie taki teatrzyk cieni?

Obejrzyjcie filmik instruktażowy: teatrzyk cieni z kartonowego pudełka tutaj(kliknij)

Lub sposób nieco prostszy z wykorzystaniem kawałka białego materiału.

tutaj(kliknij)

 

Mam też dla was sylwety do bajki o Trzech Świnkach, które możecie wykorzystać i zrobić przedstawienie. tutaj(kliknij)

 

Wykonajcie karty pracy połączcie ilustracje z ich cieniami: tutaj(kliknij)

 

 

Na koniec obejrzyjcie teatrzyk cieni: tutaj(kliknij)

Pa pa ! Do jutra !

***************************

Wtorek 13.04.2021

Dzień dobry!

Temat: Rodzaje teatrów i widowisk teatralnych.

1. Na początek mam parę ćwiczeń, które pozwolą Wam „wejść w rolę aktora”.

* Prosimy dziecko, aby wyobraziło sobie, że jest małym tajemniczym kuferkiem i mówimy, że są te kuferki są zamknięte, ale co pewien czas się otwierają i wyskakują z nich różne istoty. Następnie mówimy: Kuferki powoli otwierają się i wychodzą z nich… (miauczące koty, fruwające motyle, baletnice, roboty.. itd.) Zadaniem dziecka jest odegranie tych postaci za pomocą ruchów rąk i artykułowanych dźwięków.

 

* Zabawa „Lustrzane odbicie”

Dziecko stoi naprzeciwko Rodzica. Zaczyna powoli się poruszać, wykonywać wolne ruchy (np. machanie ręką, poprawianie włosów), Rodzic naśladuje jego ruchy tak, jakby był jego lustrzanym odbiciem. Potem następuje zamiana ról.

 

*Pokazujemy dziecku ilustracje przedstawiające różne emocje i prosimy o ty by spróbowało je pokazać.

Link do ilustracji: tutaj(kliknij)

 

 

2. Przedstawienia teatralne mogą być odgrywane nie tylko przez aktorów, ale również przez kukiełki, pacynki czy marionetki. Sami zobaczcie jak one wyglądają:

marionetka

kukielki

pacynka

sylwetyteatrcieni

 

3. Jak już wiecie wielkie role w przedstawieniach teatralnych odgrywają nie tylko aktorzy. Zobaczcie teraz jakiego rodzaju zatem widowiska teatralne można zobaczyć: kliknij poniżej

teatrcieni

teatrlalek

teatrpantomimy

 

4. Zabawa „Muzyczne figurki”

Przy nagraniu muzyki (dowolnej piosenki) dziecko tańczy, porusza się rytmicznie. Podczas przerwy(zatrzymujemy muzykę) dziecko przybiera ciekawą pozę, nie ruszając się przez chwilę.

 

5. Praca plastyczna „Maska teatralna”

Ozdóbcie kontury masek, wykorzystując dowolnie wybrane materiały. Niech jedna będzie kolorowa, radosna a druga jej przeciwieństwem(w ciemnych kolorach)

Link do maski: tutaj(kliknij)

 

****************************

Hello children!

Powitajmy się piosenką:

tutaj(kliknij)

Przypomnij sobie zabawę z liczeniem:

tutaj(kliknij)

Dzisiaj zaczynamy nowy temat. Będziemy rozmawiać o zwierzętach na farmie. Na początek poznajcie nowe słowa, słuchajcie i powtarzajcie:

tutaj(kliknij)

Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence, spróbujcie naśladować dźwięki wydawane przez zwierzęta:

tutaj(kliknij)

Możecie poprosić Rodziców o wydrukowanie kart z nazwami zwierząt, rozetnijcie je i wykorzystajcie do zabawy, np. Co zniknęło? Rozłóżcie 3 wybrane karty, nazwijcie zwierzęta po angielsku, Ty zamknij oczy a w tym czasie Mama lub Tato schowają jedną kartę. Spróbuj zgadnąć co zniknęło. A później zamiana ról.

Tutaj znajdziecie karty:

tutaj(kliknij)

Have fun!

********************************

Poniedziałek 12.04.2021

Witajcie Moi Drodzy! Przed nami nowy tydzień.

 

Dzisiaj przeniesiemy się w pewne miejsce…

theater stage with red curtain 43605 562

 

Czy wiecie jak ono się nazywa?

Myślę, że już wiecie, jednak co właściwie to słowo znaczy?

TEATR to miejsce (budynek) w którym aktor lub grupa aktorów na żywo odgrywają przedstawienie dla swoich widzów (publiczności).

 

1. Spróbujcie teraz wskazać na ilustracji następujące elementy: SCENA/ KURTYNA/OŚWIETLENIE/WIDOWNIA. Tutaj ilustracje przestawiające te elementy: (klikamy w poniższe nazwy) 

scenateatralna

widownia

oswietlenie

kurtyna

 

2. Z teatrem związane są także inne ważne pojęcia. Aby je poznać posłuchajcie wiersza „TEATR” B. Koronkiewicz.

Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.

To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.

Na scenie grają piękni aktorzy, albo też lalki jak żywe.

Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, że są prawdziwe.

Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały,

Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.

Kupując bilet znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.

Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.

Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,

A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.

By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,

By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.

Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,

Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.

Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza,

To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza.

* Można wspólnie z dzieckiem wyjaśnić znaczenie wytłuszczonych wyrazów.

 

3. Teraz Rodzic będzie Wam czytał następujące pojęcia związane z teatrem a wy będziecie wskakiwać do tylu obręczy ile jest sylab w wyrazie. (Na podłodze w niedużych odstępach w jednym rzędzie rozkładamy klocki lub możemy z szalików/ chustek ułożyć „obręcze” na podłodze).

AKTOR/ SPEKTAKL / KOSTIUM /SCENA /REKWIZYTY /BILET /PRZEDSTAWIENIE /KURTYNA /WIDOWNIA

 

4. Zapraszam do zabawy „Powiedz to jak…” i sami poczujcie się jak aktorzy

Dzieci wypowiadają tekst "Wlazł kotek na płotek" ze złością, radością, smutkiem, zdziwieniem, znudzeniem.

 

5. Przygotowałam również parę pytań. Spróbujcie na nie odpowiedzieć:

* Jak powinniśmy się ubrać, gdy idziemy do teatru na przedstawienie?

*Dlaczego nie wolno jeść i rozmawiać w czasie przedstawienia?

*Jak dziękujemy aktorom za występ?

 Dla podpowiedzi mam dla Was serię 6 krótkich filmików: tutaj(kliknij)

 

6. Na zakończenie jako podsumowanie obejrzyjcie filmik edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny”

tutaj(kliknij)

 

Do jutra! Pozdrawiam! 

 

*****************************************

Piątek 09.04.2021

Witajcie moi Drodzy!

Temat: Praca rolnika

1.Na początek zabawa do piosenki którą myślę bardzo dobrze znacie- Dziadek fajną farmę miał.

Posłuchajcie piosenki, a w czasie powtórnego słuchania naśladujcie zwierzątka, wymienione w piosence. Później postarajcie się wymienić jak najwięcej zwierzątek, które z niej zapamiętaliście.

Link: tutaj(kliknij)

 

2. Posłuchajcie wiersza Ewy Stadtmuler „Na podwórku”

Link do wiersza tutaj(kliknij)

Następnie odpowiedzcie na pytania: O kim był wiersz? Co robił gospodarz, a co powinien robić? Jakie zwierzęta obudziły gospodarza?

 

3. Czy wiecie na czym polega praca rolnika? Jeśli nie to zapraszam do zabawy naśladowczej „Praca rolnika” dzięki, której dowiecie się jakie inne prace- oprócz tych wymienionych w wierszu wykonuje.

Link do opowiadania do zabawy naśladowczej: tutaj(kliknij)

 

5. Możecie obejrzeć również filmik edukacyjny. „Praca rolnika”

tutaj(kliknij)

 

6. Myślę, że już wiecie jak wygląda praca rolnika. A jakie maszyny pomagają mu w tej pracy?

Obejrzyjcie ilustracje: tutaj(kliknij)

oraz filmik tutaj(kliknij)

 

7. Praca plastyczna: Traktor wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym lub z figur geometrycznych.

 IMG 9750  IMG 9751

Miłego weekendu! Pa pa! 

 

**************************************

Czwartek 08.04.2021

Witajcie Kochane dzieciaki !

Dzisiejszy temat: Zwierzęta i ich dzieci.

 

1.Na początku tygodnia poznaliście nazwy dorosłych zwierząt, mieszkających w wiejskiej zagrodzie, a czy wiecie jak nazywają się ich dzieci? Posłuchajcie uważnie bajki „Szukam mamy”  tutaj(kliknij)

 

2. Po wysłuchaniu rodzic pokazuje obrazki przedstawiające dorosłe zwierzęta z wiejskiego podwórka , podaje nazwę i prosi dziecko aby wskazało i powiedziało jak się nazywa dziecko oraz spróbowało naśladować odgłosy jakie wydają

Koń …. Źrebak

Krowa…. Cielątko

Świnia.. Prosiaczek

Koza… Koźlątko

Kura.. kurczątko

Link do ilustracji Zwierzęta i ich dzieci tutaj(kliknij) lub tutaj(kliknij)

 

3. Bardzo proszę o wydrukowanie poniższej pomocy Zwierzątka do zab. matem.pdf(kliknij)

i wycięcie każdego zwierzątka osobno. Następnie prosimy dziecko aby

- połączyło małe zwierzątka ich mamami tworząc „Rodzinki zwierząt” (tworzymy zbiory)

następnie przeliczyło:

- ile rodzinek zwierząt powstało,

- ile jest zwierząt w danej rodzince, (możemy poprosić dziecko o ułożenie pod daną rodzinką kartonik z odpowiednią liczbą kropek)

- ile jest małych a ile dużych zwierzątek w danej rodzince

- w której rodzince lub rodzinkach jest na mniej/ najwięcej zwierzątek

 

4. Trzy kurki- zabawa muzyczno-ruchowa

Wyszły w pole kurki trzy (dziecko maszeruje i śpiewa)

I gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu (dziecko macha ręką)

W środku druga (dz. klaszcze w dłonie)

Trzecia z tyłu oczkiem mruga (dz. pokazuje na oczko)

I tak w pole kurki trzy (dz. maszeruje)

Raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. (dziecko zatrzymuje się i tupie)

 

5. Prosimy dziecko aby wysłuchało piosenkę (około 2-3 razy). Następnie dziecko rytmizuje z rodzicem tekst piosenki poprzez wyklaskiwanie: Mia-ła ba-ba ko-gu-ta, ko-gu-ta.. itd.

Link do piosenki tutaj(kliknij) 

 

6. Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy. 4-latki s. 30-31, 5-taki s.70 i 71.

 

Miłej zabawy! 

 

**************************

Język angielski 08.04

Hello children!

Przywitajmy się piosenką

tutaj(kliknij)

Ostatnio rozmawialiśmy o wiośnie, dzisiaj dalej jesteśmy w tym temacie. Posłuchajcie piosenki, spróbujcie naśladować i bawić się razem ze śpiewającymi.

tutaj(kliknij)

Zapamiętaliście jakieś oznaki wiosny o których była mowa w piosence?

Wiosna to czas, kiedy wkoło nas jest o wiele bardziej kolorowo niż zimą. Przypomnijmy sobie nazwy kolorów w piosence:

tutaj(kliknij)

Teraz wspólnie z Rodzicami wybierzcie jeden obrazek i pokolorujcie, możecie to robić przy piosence o kolorach.

tutaj(kliknij)

Dla chętnych proponuję wykonanie eksperymentu i wyczarowanie tęczy w domu! Poproście o pomoc Rodziców!

tutaj(kliknij)

Oczywiście jeśli macie ochotę to przyślijcie zdjęcia swoich prac na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." style="outline: 0px; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; color: #000000;">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na koniec piosenka

tutaj(kliknij)

Bye! Bye!

**************************

Środa 07.04.2021

Temat: Zwierzęta i ich domy

Dzień dobry „Siódemeczki”!

1.Na początek sprawdźmy czy udało Wam się zapamiętać jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie.

Rodzic czyta nazwy różnych zwierząt, gdy będzie to zwierzątko mieszkające w zagrodzie dziecko klaszcze a gdy nie – tupie nogami. ( TAK- dziecko klaszcze, NIE- tupie)

KROWA/ NIEDZWIEDZ /ZEBRA /ŚWINIA/ŻYRAFA /OWCA/ DZIK /GĘŚ/ KACZKA/ KOZA/SŁOŃ /KOŃ

 

2.Zwierzęta i ich domy.

Tak jak i ludzie, zwierzęta również mają swoje domy. Czy wiecie jak one się nazywają i gdzie kto mieszka?

Obejrzyjcie filmik o domach, w jakich żyją zwierzęta w gospodarstwie. tutaj(kliknij)

 

3. Przyjrzyjcie się ilustracjom i spróbujcie sami powiedzieć jakie zwierzątko mieszka w danym domku i jak ten dom się nazywa. Link do ilustracji: tutaj(kliknij)

 

Prosimy dziecko aby układało zdania:

Dom konia to stajnia.

Dom krowy to obora.

Dom świni to chlew.

Dom kury, koguta to kurnik.

Dom barana, owcy to zagroda.

Dom kaczki to staw.

 

4. Zachęcam także do wykonania zestawu zabaw i ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej „W wiejskiej zagrodzie”.

Rodzic czyta opowieść podpowiadając jakie ruchy ma wykonać dziecko.

Link: tutaj(kliknij)

 

5. Ćwiczenia konstrukcyjne- budowanie zagród dla zwierząt.

Waszym zadaniem będzie zbudowanie z klocków zagród dla zwierząt. Jeśli macie w domu figurki zwierząt mieszkających na wsi możecie je w nich umieścić. Na koniec zróbcie zdjęcie i pochwalcie się tym co udało wam się zbudować! ;)

Rodzic podczas zabawy pyta : Dla kogo będzie ten domek, jak on się nazywa.

 

5. Na koniec wybierzcie sobie jakieś zadanie z kart pracy z poniższego pliku tutaj(kliknij)

a dzieci starsze proszę również o wykonanie ćwiczeń z kart pracy na stronie 74.

 

Pa pa!

**********************************

Wtorek 06.04.2021.

Witam Was dzieciaki!

Mam nadzieje, że w te święta miło spędziliście czas z swoimi najbliższymi.

Dzisiaj zaczniemy od zagadki. Co to za zwierzęta?

 IMG 9729 cropaaaIMG 9729 cropaa                 IMG 9729 crop

Myślę ze poradziliście sobie świetnie z tym zadaniem i już może się domyślacie że dzisiaj przeniesiemy się do wiejskiej zagrody, która towarzyszyć nam będzie przez cały tydzień.

2. Obejrzyjcie uważnie ilustracje ponieważ za chwilę rodzic zada wam parę pytań:

wiejskie podwórko

Link do ilustracji: tutaj(kliknij)

 

Dziecko ogląda ilustracje, następnie na jej podstawie zadajemy pytania:

*Co przedstawia obrazek?

*Jakie zwierzęta można spotkań na wiejskim podwórku?

*Jak wyglądają te zwierzęta?- które mają dwie, a które cztery nogi?

*Policz ile jest takich samych zwierząt (świnek, krów, koni.. itd.)

*Policz ile jest zwierząt które mają dzioby itp.

*Policz ile jest zwierząt w kolorze białym, różowym brązowym..

 

3. Czy wiecie jakie odgłosy wydają zwierzęta z wiejskiego podwórka? Słuchajcie i zgadujcie!

Link tutaj(kliknij)

 

4. Teraz pora troszkę się poruszać. Rodzic będzie pokazywał wam karty ruchowe przedstawiające wiejskie zwierzęta a wy będziecie je naśladować ruchem i głosem. Link do kart tutaj(kliknij)

 

5. Zabawa „Grasz w zielone?”

Rodzic: Grasz w zielone?

Dziecko: Gram

Rodzic: Masz zielone?

Dziecko: Mam, po czym szukają koloru zielonego w domu- wśród zabawek, wymieniają rośliny, warzywa, owoce..)

 

Dzieci starsze proszę o wykonanie ćwiczeń w kartach pracy s. 72 i 73.

 

6. Praca plastyczna: Wiejskie zwierzaki

krowaaaa

Przygotujcie: Kartkę A4, kawałek białek i czarnej kartki, kredkę: czerwoną, czarną oraz farby: różową i czarną, szablon kółek w 3 rozmiarach: Male, duże, średnie

Odrysujcie szablony kółek: 1 duże koło i 1 średnie na białej kartce oraz 2 małe na białej kartce oraz również 2 małe czarne.

Duże i małe koła białe składamy na pół. Następnie przyklejacie i dorysowujecie elementy wg. wzoru (obrazek powyżej). Na koniec moczycie paluszek w różowej farbie i odbijacie go na kartce, po wyschnięciu farby dorysowujecie świnkom ryjek, ogonek, uszy i oczy.

Powodzenia!

*********************************

Welcome kids!

Na początku zabawa przy piosence:

tutaj(kliknij)

It’s spring! Jest wiosna! Poznajmy słowa z nią związane. Oto prezentacja dla Was:

tutaj(kliknij)

A teraz zabawmy się przy piosence

tutaj(kliknij)

Wiosna to idealny czas na spacery. Jeśli pogoda pozwala wybierzcie się wspólnie z rodzicami na „The spring trip” i utrwalajcie słownictwo związane z wiosną (ladybug, grass, sun, flowers, butterfly). Jeśli uda Wam się coś znaleźć możecie zrobić zdjęcie i przesłać je do mnie, będzie mi bardzo miło.

A teraz „how to draw a ladybug”

tutaj(kliknij)

Czekam na Wasze zdjęcia ze spaceru lub obrazki biedronek! (mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." style="outline: none; margin: 0px; padding: 0px; border: none; color: #000000;">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Have fun! 

*******************************************************

Piątek 02.04.2021

Witajcie dzieciaki!

Naszym tematem będą  "Przygody Zajączka"

 

1. Na początek poruszajcie się trochę zgodnie ze słowami rymowanki

 

Ręce w przód,

ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok,

nogi wykonują skok.

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku, zaczynamy od początku - przy tych słowach maszerujemy w miejscu.

Powtórzcie proszę to ćwiczenie kilka razy.

 

2. Praca z historyjką obrazkową:

historyjka

Link do historyjki: tutaj(kliknij)

Odsłaniamy I obrazek i zaczynamy opowieść … „Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.”

II obrazek Kładziemy na stole drugi obrazek i prosimy aby dziecko go opisało (Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom).

III obrazek. Odsłaniamy trzeci obrazek:
-         Pytamy dziecko: Co się wydarzyło?
-         Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
-         Co odczuwał zajączek?

IV obrazek. Jednak to nie koniec przygody, bo oto (odsłaniamy czwarty obrazek)
-         Co się stało?
-         A co teraz przeżywał zajączek?
-         Czy wiecie, co to jest pisanka?

3. Wesoły zajączek- zabawa ruchowa

Rodzic rzuca kostką i zapowiada: zajączek podskakuje 2 razy; następnie rzuca kolejny raz i tyle ile jest oczek na kostce zapowiada : zajączek robi 3 obroty; zajączek robi 6 przysiadów; zajączek robi 1 pajacyka; zajączek 4 razy skacze na prawej nodze; zajączek 5 razy skacze na lewej nodze. 

 

4. Rzućcie kostką i dorysujcie zajączkowi to wskazuje wam liczba oczek. Link do zajączka tutaj(kliknij)

5Praca plastyczna: Wykonajcie kartkę świąteczną „Zajączka”

397dfaf479b188dec11e7a65fc646ecc

Do jej wykonania potrzebujecie: kartka format a5szablon zajączka , farbki, swoich paluszków oraz pomponika lub kulki z bibuły/papieru

1. Wycinany szablon link do szablonu tutaj(kliknij)

2. Kładziemy na przygotowana kartkę i dookoła szablonu zajączka odbijamy paluszki. Gotowe! 

 

6. Dzieci starsze wykonajcie ćwiczenie w kartach pracy, s. 66.

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie! 

****************************

Czwartek 01.04. 2021

Temat: Liczymy pisanki

 

Witajcie „Siódemeczki!”

Dzisiaj z pomocą sylwet jajek będziemy doskonalić umiejętności matematyczne.

Proszę Rodziców o wydrukowanie poniższej karty która będzie nam potrzebna do wykonania poniższych zadań: (pisanki można narysować, ważne by miały kolor i wzory tak jak w karcie)

Link do karty: tutaj(kliknij)

 

1. Prosimy dziecko o wycięcie pisanek a następnie o posegregowanie ich według kolorów- dziecko nazywa kolory, przelicza powstałe zbiory i porównuje ich liczebność. Później prosimy o posegregowanie według wzorów, (dz. również przelicza i porównuje liczby elementów w zbiorach)

 

2. Zabawa: Której pisanki brakuje?

Na początek zabieramy 4 pisanki(każda innego koloru) Układamy na stole (jedną obok drugiej) Dziecko przelicza je i podaje kolory. Prosimy, aby dziecko odwróciło się tyłem. Chowamy sylwetę jednego jajka. Dziecko odgaduje, której sylwety brakuje.

 

* Możemy również ułożyć jajka w rzędzie, każde innego koloru i wzoru i zwracamy się do dziecka: pokaż mi która pisanka jest trzecia z kolei i opisz jak wygląda itd.

 

3. W tej zabawie dziecko ma za zadanie ułożyć pisanki według kodu. ( dziecko zabiera sylwety pisanek z poprzednich zabaw i kładzie pisankę w odpowiedniej kolumnie) Link do karty tutaj(kliknij)

 

4. Posłuchajcie a następnie zaśpiewajcie piosenkę „Maszerujcie wiosna” którą poznaliście w ubiegłym tygodniu w przedszkolu: Link do piosenki: tutaj(kliknij)

 

5. Garść informacji na temat różnych sposobów zdobienia jajek:

cats

Jajka są najbardziej popularnym symbolem Wielkanocny, są składnikiem wielu potraw świątecznych ale również stanowią element dekoracyjny i są ozdabiane różnymi technikami. W zależności od techniki zdobienia malowane jajka mają różne nazwy.

Kraszanki to jajka zabarwione na jeden kolor. Są gotowane w różnych barwnikach, np.: w łupinach cebuli (barwią jajko na kolor brązowy), w soku z buraka (barwią jajko na kolor różowy).

Drapanki powstają poprzez wydrapywanie na wcześniej zabarwionych jajakach różnych wzorków.

Pisanki powstają przez rysowanie (dawniej: pisanie) na skorupce gorącym roztopionym woskiem, a następnie zanurzenie jajka w barwniku. Do pisania (nanoszenia wzorów) używano szpilek, słomek i drewienek.

Oklejanki lub też naklejanki przyozdobione sitowiem, płatkami, skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą itp.

Nalepianki powstają przede wszystkim  przez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru.

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy: Dzieci młodsze s, 29, starsze s, 67 i 69

Pozdrawiam! 

****************************************

Hello kids? How are you today?

Dzisiaj poznamy kilka wielkanocnych zwyczajów w krajach anglojęzycznych.

Pamiętacie ostatnią piosenkę o wielkanocnym zajączku? Przypomnijmy sobie ją zatem, spróbujcie śpiewać i naśladować zajączka:

Link: tutaj(kliknij)

Wielkanoc już niebawem, w Wielkiej Brytanii dzieci przygotowują się do polowania na czekoladowe jajka ukryte przez wielkanocnego zajączka (Easter bunny). Zabawa ta nazywa się Easter Egg Hunt. Zobaczcie przygody Świnki Peppy i jej przyjaciół:

Link: tutaj(kliknij)

Z jajkami związana jest jeszcze inna zabawa – rolling eggs, czyli dosłownie toczenie jajek. Tradycja ta to nic innego jak turniej w turlaniu jajek z górki. Cała trudność polega na tym, że jajko musi dotrzeć na metę w idealnym stanie. Zwycięża zatem ta osoba, która nie tylko jako pierwsza stoczy jajko, ale i dostarczy je bez naruszenia skorupki. Może spróbujecie w tym roku zabawić się w rollings eggs? Możecie zrobić lekką górkę z koca i pobawić się w domu.

A teraz czas na zabawę przy piosence

Link: tutaj(kliknij)

Na koniec wybierzcie sobie jedną z wielkanocnych kolorowanek. Happy Easter!

Link: tutaj(kliknij)

**********************************

Środa 31. 03.2021.

Dzień dobry dzieciaki!

Naszym tematem będą Wielkanocne eksperymenty z jajkiem.

 

Doświadczenie 1: Przygotujcie dwa jajka: surowe i gotowane, a następnie sprawdźcie które z jajek kręci się szybko i długo, a które wolno i krótko. Można również zorganizować zawody. . Dziecko – kręci ugotowanym na twardo jajkiem, a rodzic mierzy czas, Następnie zmian ról – rodzic kręci jajkiem a dziecko mierzy czas.

Doświadczenie 2: Jajko surowe wrzucone do naczynia z wodą utrzyma się na powierzchni, czy utonie?

Najpierw wlej do słoika trochę wody, włóż jajko surowe. Co się stało? Utonęło! Teraz do wody dodaj sól kuchenną, stopniowo około 10 łyżek, delikatnie wymieszaj (możesz poprosić o pomoc rodzica), uzupełnij wodę, wlewając ją ostrożnie, po ściankach naczynia, i obserwuj, co się dzieje. Jajko utrzymuje się na powierzchni, mamy lewitujące jajko!

 Doświadczenie 3: Co łączy jajko i zęby?

Zęby, podobnie jak skorupki jajek zawierają wapń. Sprawdzimy jaki osad pozostaje na zębach po wypiciu zbyt dużej ilości kawy (herbaty, coca coli). Ugotowane na twardo jajko, zanurz w coca-coli lub kawie lub mocnej herbacie i zostaw tak na chwilę. Po dłuższej chwili sprawdź co pojawiło się na skorupkach.

Doświadczenie 4:

Obierzcie ugotowane jajko i poproście rodzica o przekrojenie go oraz robicie surowego jajka. Porównajcie budowę jajek: wygląd, zapach, określcie z czego się składają. – (skorupka, żółtko, białko)

 Doświadczenie 5: Gumowe jajko.

Obejrzyjcie filmik i sprawdźcie jak zrobić gumowe jajko a później wykonajcie ten eksperyment. link tutaj(kliknij)

Doświadczenie 6: Jak oddzielić żółtko od białka?

Przygotujcie plastikową butelkę. Zatrzymujemy ją na jajkiem, lekko naciskamy plastik, by wypuścić powietrze i jednocześnie wessać żółtko do środka, wtedy szybko podnosimy, by żółta część nie uciekła nam z powrotem, tylko przekładamy do drugiej miski!

 

A może ułożycie wspólnie wielką pisankę z dostępnych materiałów na podłodze? Do obrysu pisanki można wykorzystaćsznurek lub wstążkę, a w środku ułożyć zygzaki np. z klocków, kredek, małych zabawek, a potem ozdobić wielkie jajo kolorowymi piłeczkami. Zróbcie zdjęcie i podzielcie się swoimi efektami na naszej grupie na FB! 

8a6c88620afd1b8d105658d051ab0528

Dodatkowo dzieci starsze proszę o wykonanie ćwiczeń w kartach pracy na str. 64 i 65. 

Do jutra ! Pa pa! 

****************************

Wtorek 30.03.2021

Dzień dobry !

Dzisiaj na początek przygotowałam dla Was zagadkę, będącą wprowadzeniem do tematu zajęć.

Co to za zwierzątka?

kurczęta 1

Skoro już wiecie co będzie tematem naszych zajęć zapraszam Was do wysłuchania utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach” . Link tutaj(kliknij)

1. Po wysłuchaniu utworu porozmawiajcie na jego temat:

 Czy muzyka była wesoła czy smutna, zastanówcie się jakie mogły być te kurczaki, co mogły robić?

 

2. Teraz postarajcie się zilustrować muzykę ruchem.

Możecie wykorzystać żółtą bibułę, apaszkę mamy lub chusteczki i stworzyć własny układ taneczny.  Aby się zainspirować możecie obejrzeć filmiki: kliknij(tutaj)kliknij(tutaj)

 

3. Zabawa przy utworze „Taniec kurcząt w skorupkach”.

Rodzic trzyma w dłoni emblemat kury lub inny żółty przedmiot. Dzieci poruszają się swobodnie przy muzyce, obserwując gdzie jest rodzic. Na przerwę w muzyce, gdy zobaczą kurę podniesioną do góry-podchodzą do rodzica.

 

4. Proponuje wam także wykonanie wielkanocnego kurczaka malowanego widelcem. (może być jeden większych lub kilka mniejszych kurczaczków) 

Instrukcję a także spis materiałów potrzebnych do wykonania pracy znajdziecie tutaj: link kliknij

 

5. Zachęcam do wykonania karty pracy: 

1 karta pracy- należy poprawić kurczaka po wykropkowanym śladzie a następnie go pokolorować, link: tutaj

2 karta pracy- kolorujemy kurczaki a następnie rzucamy kostką i za pomocą spinacza lub szczypcy do lodu przenosimy kurczaczkom tyle ziarenek ile oczek wyrzuciliśmy na kostce, link: tutaj

748c88d7e0ae84264ee139d2d2b68ebc

Dla dzieci starszych dodatkowo ćwiczenia w kartach pracy s. 62 i 63.

 

Do jutra dzieciaki!! Pozdrawiam! 

************************

Język angielski

Hello children! How are you today?

Zacznijmy od piosenki kliknij(tutaj)

Zbliżają się Święta Wielkanocne i z tej okazji mam dla Was nowe słówka z tym związane:

Easter – Wielkanoc

Easter eggs – pisanki

Easter basket – koszyk wielkanocny

Bunny – królik

Happy Easter – Wesołych Świąt Wielkanocnych

Pobawmy się teraz z króliczkiem w piosence kliknij(tutaj)

Pamiętacie jak mówimy jajko po angielsku? Egg! Brawo! Teraz poproście rodziców, aby narysowali Wam szlaczek składający się z 12 jajek, wybierzcie 3 ulubione kredki i pokolorujcie jajka, następnie nazwijcie wszystkie jajka w szeregu, np.: green egg, yellow egg, red egg, green egg, yellow egg, red egg, itd…

Have a nice day and see you soon!

*********************************

Poniedziałek 29.03.2021

Tematyka tygodnia: Wielkanoc

 

Dzień dobry „Siódemeczki”

Zapraszam Was do wspólnej zabawy!

Wielkimi krokami zbliżają się święta w których najważniejsza jest.. radość. Czy wiecie co to za święta? To Wielkanoc.

1. Na początek dopasujcie fragmenty ilustracji do ich całości. Link: Ćwiczenie dopasuj czesc do całości .pdf

 

2. Następnie spójrzcie ponownie na obrazki i spróbujcie powiedzieć z jakimi tradycjami wielkanocnymi są związane: (pisanka-malowanie jajek, koszyczek-święcenie pokarmów, jajko-dzielenie się jajkiem podczas wielkanocnego śniadania, palma- Niedziela Palmowa)

 

3. Wysłuchajcie opowiadania B. Kosmowskiej „Pamiętnik Kasi” i spróbujcie wymienić świąteczne zwyczaje które były wymienione w opowiadaniu z zachowaniem odpowiedniej kolejności. link: tutaj(kliknij) 

 

4. A teraz pora troszkę się poruszać! Zróbcie to co wskazują wielkanocne karty ruchowe: link : tutaj(kliknij)

 

5. Jednym ze zwyczajów związanych z Wielkanocą jest święcenie pokarmów. Czy wiecie co znajduje się w koszyczku wielkanocnym? Obejrzyjcie ilustracje i podskoczcie tyle razy, ile sylab ma nazwa każdego produktu. Tutaj link do ilustracji: kliknij(tutaj)

 

*Zabawa „Co widziałeś?”

Pokazujemy dziecku ilustracje i prosimy, aby przez 30 sekund uważnie jej się przyglądało. Następnie zabieramy rysunek i prosimy o opisanie tego co widziało/ (zapamiętało).

koszyczekkk

* Zabawa sensoryczna „Szukamy pisanek”

W pudełku umieszczamy kilkanaście pisanek (styropianowe lub wycięte z papieru lub kulki ugniecione z papieru) a następnie przysypujemy je plastikowymi klockami lub innymi drobnymi elementami(muszą mieć inną fakturę, wyczuwalną w dotyku niż jajka). Dziecko zamyka oczy i używając tylko zmysłu dotyku stara się wydobyć jak najwięcej pisanek ukrytych w pudełku.

 

* Jajka z poprzedniej zabawy możemy użyć do innej gry: Na stole kładziemy koszyk, oraz miskę do której dziecko będzie wkładać jajka. Dziecko rzuca kostką i wkłada do miski tyle jajek ile wypadnie oczek na kostce.

* Na koniec ćwiczenia w kartach pracy: Dzieci młodsze: s. 28/ Dzieci starsze: s. 60 i 61.

 

Miłej zabawy!