SZÓSTECZKI

 
 
 
EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ
 
W razie pytań proszę o kontakt tel. 575795925

Piątek 16.04. 2021

Witam wszystkich.

Temat dzisiejszego spotkania W teatrze.

1.  Słuchanie wiersza M. Strękowskiej - Zaremby pt:” Czary w teatrze”.

Gdy siedzę na widowni
i gasną światła w teatrze,
kurtyna idzie w górę,
wstrzymuję oddech i patrzę.
Nagle wszystko ożywa:
śpiewają drzewa z papieru,
drewniany słowik fruwa,
kot w butach zmierza do celu.
Przeżywam ich przygody,
niezwykłe – aż nie do wiary.
Teatr to takie miejsce,
w którym możliwe są czary.
Kiedy jestem już w domu,
wycinam tygrysa w paski
i gram teatr dla mamy,
i czekam na oklaski.


− Czy wy czujecie się podobnie w teatrze?

− Czy w domu robicie teatrzyk dla rodziców?

-Jak zachowujemy się podczas spektaklu?

-Czy podczas przedstawień można rozmawiać i jeść?

Chce wam jeszcze powiedzieć, że są takie spektakle teatralne na które wymagany jest strój wieczorowy, czyli odświętny, elegancki.

Panie zakładają sukienki, Panowie garnitury.

2. Zabawa ruchowa wykonujcie do słów rymowanki.

Ilustracja ruchowa rymowanki Wielki smok.

Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,

zrobił przysiad i wyszczerzył groźnie kły.

Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,

latał w koło, by pogubić myśli złe.

W chłodnej wodzie pływał żabką też,

na czworakach chodził tak jak jeż.

Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał,

kolorowe sny całą nockę miał.

3. A teraz chcę wam pokazać jak teatr wygląda, jego dekoracje, pomieszczenia do których nie mamy możliwości wejść

i zobaczyć nawet gdybyśmy pojechali na przedstawienia. Zapraszam was do zwiedzenia teatru Groteska on Line

Wirtualny spacer po teatrze Groteska tutaj kliknij

 

4. Teraz w tych czasach niestety nie możemy wybrać się do teatru na przedstawienie dlatego zapraszam was na przedstawienie on Line

Widowisko bajkowe dla dzieci pt. „ Sierotka Marysia w krainie baśni”.tutaj kliknij

Bajka o Szczęściu link tutaj kliknij

 

5. A teraz bardzo proszę zaśpiewajcie mi piosenkę „Paluszkowy teatrzyk” tutaj kliknij


6. Na zakończenie proszę zilustrujcie wybrany fragment oglądanej bajki.

**************************************

Czwartek 15. 04. 2021

Wszyscy są , witam Was zaczynamy już czas.

Temat: Układamy i rozwiązujemy zadania matematyczne.

1. Na dobry początek mam dla was kilka zagadek związanych z teatrem. Przyznam nie są to łatwe zagadki ale z pewnością je odgadniecie.

Może to być księga,

berło albo szpada,

bez niego aktorowi

wystąpić nie wypada. (rekwizyt)

Wciela się w nią aktor

na czas przedstawienia,

na tę krótką chwilę

swą tożsamość zmienia. (rola)

Co to za uczucie,

co dopada aktora,

kiedy wyjść na scenę

przychodzi już pora? (trema)

Gdy unosi się w górę,

aktorzy się zjawiają,

gdy na dół opada

-  w pas się nam kłaniają. (kurtyna)

Szykownie ubrany

na widowni siedzi

i z zapartym tchem

akcję sztuki śledzi. (widz)

Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.

Często w teatrze lub w filmie gra. (aktor)

2. A teraz kilka zadań matematycznych do rozwiązania:

Tomek i Kasia robili paluszkowe pacynki. Kasia zrobiła 6 postaci z Kubusia Puchatka a Tomek 3 ze Smoka Wawelskiego. Ile razem dzieci zrobiły pacynek. 6+3= 9

Na wystawie sklepowej stały 4 kukiełki i 6 marionetek. Ile było razem lalek teatralnych na wystawie sklepowej? 4+6 = 10

W przedszkolnym kąciku teatralnym na półce stoi 10 pacynek. Adaś i Ela bawią się w teatr i do swojego przedstawienia dzieci zabrały 3 pacynki. Ile pacynek zostało na półce? 10 – 3 =7

Pan scenograf przyniósł z teatralnego magazynu 8 lalek jawajek potrzebnych do przedstawienia. Okazało się, że 4 z nich są popsute i konieczna jest naprawa. Ile jest dobrych jawajek? 8 – 4 = 4

3. 6-latki a teraz zobaczcie do swoich KP cz. 4 str. 21, wykonajcie do nich rysunki, a w wyznaczonych miejscach zapiszcie działania. Wykonajcie również ćw. ze str. 22 i 23.

5-latki z kolei otworzą swoje KP cz. 4 na str. 16, 17 i 18.

4. Pamiętacie naszą piosenkę o „Paluszkowy teatrzyk”tutaj kliknij

Zaśpiewajcie ja sobie możecie podczas jej śpiewania wykorzystać do zabawy zrobione we wtorek paluszkowe pacynki.

5. Na zakończenie jeszcze kilka zabaw rytmicznych.

Lekcja 2 - Dźwięki wysokie i niskie W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI tutaj kliknij

 

Do zobaczenia jutro, pa, pa.

****************************

Hello kids! How are you today?
 
Na początek jak zawsze piosenka:
 
 
Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach na wsi. Przypomnijmy sobie nazwy zwierząt w języku
angielskim:
 
 
Pamiętacie Steve’a and Maggie? Dzisiaj zabiorą Was na wycieczkę do gospodarstwa. Zobaczcie:
 
 
Teraz mam dla Was kilka zagadek:
 
 
Na koniec do wyboru karty pracy:
 
Bye! Bye!
***************************************

Środa 14.04. 2021

Temat dzisiejszych zajęć: Bardzo ważna rola.

1.

Witam wszystkich Was (machamy do wszystkich)
w ten radosny czas (szeroko uśmiechamy się)


jedną ręką pomachamy, 
(machamy jedną ręką)
jednym oczkiem pomrugamy (puszczamy oczko)

teraz sobie podskoczymy (wysoko podskakujemy)
i cichutko już siedzimy. (siadamy)

2. Posłuchajcie opowiadania tutaj kliknij

 

A teraz mam dla was kilka pytań dotyczących opowiadania:

-Co postanowiły starszaki?,

-Jaką rolę miała zagrać Zosia siostra Michała?,

-O czym było przedstawienie?,

-Czy Michał rozpoznał na scenie swoją siostrę Zosię?,

-Co zagrała Zosia?

Jeszcze krótkie przypomnienie, czy zapamiętaliście jak nazywają się różne zawody związane z teatrem:

-Kto wybiera aktorówijest odpowiedzialny za całokształt sztuki teatralnej? (reżyser)

-Kto projektuje stroje? (kostiumograf)

-Gdzie szyje się stroje? (w pracowni krawieckiej)

-Gdzie tworzy się buty? (w pracowni szewskiej)

-Co się robi w garderobie? (aktorzy przymierzają kostiumy)

-Kto tworzy projekty dekoracji? (scenograf)

-Jak nazywają się osoby występujące na scenie? (aktorzy)

-Kto wymyśla o czym będzie przedstawienie teatralne? (scenarzysta)

 

3. Jak myślicie czy aktorzy potrzebują duża czasu na nauczenie się roli?

 

Tak aktorzy muszą dużo ćwiczyć, by nauczyć się roli i przygotować do występu. Oprócz dobrej pamięci i dykcji (poprawnej wymowy) muszą potrafić pokazać emocje i wcielić się w różne role.

Wy też dziś zamienicie się w aktorów i weźmiecie udział w ćwiczeniach przygotowujących do pracy aktora.

 

Przygotowania aktorów do występu” – potrzebna będzie piłka –wykonajcie następujące zadania:

 

-kołyszcie się na boki i śpiewacie: a – a – a – a, trzymając piłkę przed sobą;

-kręćcie się dookoła własnej osi i śpiewajcie: o – o – o – o;

-podrzucajcie piłkę do góry i śpiewajcie: opa – opa – opa – opa.

 

Aktorzy muszą czasami wypowiedzieć bardzo trudne zdania, więc teraz poćwiczymy wypowiadanie łamańców językowych. Proszę Rodziców o odczytanie zdań, a Wy spróbujcie je powtórzyć:

 

Żółta żaba szybko skacze, bo jak skakać ma inaczej?

Zagadki Agatki to gradki dla tatki.

Żółta żaba żarła żur.

Pchła pchłę pchła do wody.

Król królowi tarantulę włożył czule pod koszulę!

Jeż Jerzy śpi pod liśćmi jak należy.

Jerzy nie wierzy, że na wieży jest sto jeży.

Stół z powyłamywanymi nogami.

Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie.

Szedł Sasza suchą szosą.

Wróbelek Walerek miał mały werbelek.

Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.

Czarna krowa w kropki bordo żuła trawę, kręcąc mordą.

Cesarz często czesał cesarzową.

Nie pieprz wieprza pieprzem, Pietrze, bo bez pieprzu wieprz jest lepszy.

 

4. Proszę, aby starsze dzieci 6-latki otworzyły KP cz.4 na str.18 a następnie Karty Czytam piszę liczę na str.81 . Młodsze KP cz. 4 na str.12 i 13 wykonajcie umieszczone tam polecenia.

 

5. No a teraz czas na gimnastykę. Zapraszam Rodziców do wspólnych ćwiczeń.tutaj kliknij

 

*****************************

J. angielski

Hello children!

Powitajmy się piosenką: tutaj kliknij

Poćwiczmy teraz liczenie: tutaj kliknij


Dzisiaj zaczynamy nowy temat. Będziemy rozmawiać o zwierzętach na farmie. Na początek poznajcie nowe słowa, słuchajcie i powtarzajcie:tutaj kliknij


Możecie poprosić Rodziców o wydrukowanie kart z nazwami zwierząt, rozetnijcie je i wykorzystajcie do zabawy, np. Co zniknęło? Rozłóżcie 3 wybrane karty, nazwijcie zwierzęta po angielsku, Ty zamknij oczy a w tym czasie Mama lub Tato schowają jedną kartę. Spróbuj zgadnąć co zniknęło. A później zamiana ról.

Tutaj znajdziecie karty, możecie wybrać kolorowe lub stworzyć własne: tutaj kliknij


Posłuchajcie teraz piosenki: tutaj kliknij


Na koniec kilka interaktywnych zabaw: tutaj kliknij


Have Fun!

********************************************************

Wtorek 13.04

Witajcie kochani.

Jak już wiecie w tym tygodniu będziemy poznawać teatr, jego rodzaje.

 

Czy ktoś z Was wie, co to jest teatr? A może ktoś był w teatrze? Jeżeli ktoś z Was był to czy pamiętacie o czym było przedstawienie?

Jeżeli nie wiecie co to teatr lub nie pamiętacie jak wygląda zapraszam do oglądnięcia krótkiego filmiku


Jak wiecie z filmiku są różne rodzaje teatrów. Oprócz ludzi aktorami są lalki, kukiełki, pacynki czy kartonowe wycinanki.

Zobaczcie jeszcze raz plansze z lalkami i przeczytajcie ich nazwy.


A teraz dzieci starsze otwórzcie KP cz.4 na str.19 a młodsi KP cz.4 na str. 14 i 15, wykonajcie polecenia.

Poruszajcie się troszeczkę.tutaj kliknij


Posłuchajcie: piosenka


Postarajcie się zapamiętać słowa pierwszej zwrotki i refrenu.

Odpowiedzcie Rodzicom na pytania:

− Co robiły wcześniej paluszki, gdy się im nudziło?

− Na jaki pomysł wpadły?

− Jak robimy paluszkowy teatrzyk?

− Jakie postacie mogą występować w tym teatrzyku?

− Co robią teraz paluszki, gdy się nudzą?

Zrobimy dzisiaj paluszkowe pacynki

Do wykonania pracy potrzebne będą:

kolorowe brystole

nożyczki

czarny flamaster

zszywacz lub klej

ruchome oczka

linijka

1. Mierzymy długość wskazującego palca i zaznaczamy długość na kolorowym brystolu.
2. Wycinamy paski, których szerokość będzie odpowiadała długości palca.
3. Krótsze brzegi pasków smarujemy klejem i owijamy palec paskiem (zaczynając od strony posmarowanej klejem), nie za ciasno, ale też niezbyt luźno, dociskamy brystol do klejącej końcówki.
4.Powstałe rolki ściskamy na końcu, zszywamy spłaszczone końcówki zszywaczem( w tym pomogą Wam Rodzice), na nich zamocujemy główki zwierzątek.
5. Wycinamy koło, z którego powstanie głowa zwierzątka, doklejamy uszy, nosek, trąbę (w zależności od zwierzaka), ruchome oczka, flamastrem dorysowujemy nosek, uśmiech, łapki…
6. Nasze zwierzaczki są już gotowe do występów na wielkiej scenie

Życzę Wam dobrej zabawy.

22   ew

Mam nadzieję, że niebawem się zobaczymy i wtedy przyniesiecie Wasze pacynki do przedszkola . Może zrobimy mały teatrzyk. Pa pa.

 ******************

Poniedziałek 12.04

 

Witam Was serdecznie drogie Szósteczki.

 

W tym tygodniu będziemy się uczyć o teatrze.

 

A dzisiaj poznacie nową literkę. Kto potrafi proszę przeczytajcie wierszyk o nowej literce,

albo poproście Rodziców o przeczytanie wiersza.

 

„Hubert na hulajnodze gna”.

 

Hubert na hulajnodze gna,

humor dziś dobry ma

i Hania roześmiana

huśta się od rana.

 

Tą literką jest H. Wymieńcie wyrazy na literę h. Pomoże Wam filmik.tutaj kliknij

 

Literka h to spółgłoska więc zaznaczamy ja na niebiesko.

 

A teraz otwórzcie dzieci starsze KP cz.4 na str.14 i opowiedzcie Rodzicom co widzicie na

obrazku.

Czy są tam może jakieś przedmioty z głoską H?

Kto potrafi niech przeczyta tekst pod ilustracją, kto ma problem niech zrobi to z pomocą Rodziców.

Na str. 15 podzielcie nazwy obrazków na głoski i narysujcie pod nimi tyle okienek ile jest głosek w wyrazie.

 

Bardzo proszę przeczytajcie sylaby i wyrazy a następnie zamalujcie koła z literami, które

tworzą wyraz hulajnoga.

 

Dzieci młodsze KP różowe na str. 72 i poprawcie po śladzie obrazki , pokolorujcie wybrany

i w wyrazach zaznaczcie na niebiesko literę h.

 

Poruszajcie się troszkę tutaj kliknij

 

 

Dzieci młodsze proszę narysujcie przedmioty na literę h.

 

A starsi otwierają KP cz.4 na str. 16 i 17, odczytajcie wyrazy i poszukajcie ich na gałęzi

drzewa. Dzisiaj mamy dzień czytania, więc kolejne zadanie z czytaniem. Przeczytajcie zdania

i dopasujcie do nich obrazki. Wpiszcie odpowiednią cyfrę.

 

Zanim zaczniecie pisać literkę obejrzyjcie film. Literka H pisana jest skomplikowana.tutaj kliknij

 

 

Bawcie się dobrze, miłego dnia.

 *********************

Zdalne nauczanie 6-9.04.2021r.

Zdalne nauczanie29.03-02.04.2021