TRÓJECZKI

 

EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ

*****************

W razie pytań prosimy Rodziców o kontakt tel. wychowawcą  Jolanta Profic  608 810 505

nauczyciel Teresa Szwajdych 12 273 10 27, lub 667 787 577

 

Piątek 16.04.21r

Temat: Segregujemy śmieci.

1. Film edukacyjny Odpady – segregacja śmieci, recykling tutaj kliknij

 

2. Posłuchajcie piosenki: Śmieci tutaj kliknij

 

Nadeszła wreszcie pora,

by śmieci dać do wora.

Szklane butle - mój kolego?

- wrzuć do wora zielonego.

A papiery? Do którego?

- papiery do niebieskiego.

A plastiki? Gdzie mam wrzucić?

- tam gdzie metal - worek żółty.

A zmieszane? Do którego?

- wrzuć zmieszane do czarnego.

Dziś wszyscy pracowali i śmieci sortowali.

Podwórko już czyściutkie a dzieci wesolutkie.

 

Przygotujcie odpady, które mamcie w domu, te z segregacji śmieci.

Rozmawiamy z dzieckiem na temat, które odpady, gdzie należy umieścić.

3. Segregacja śmieci. Rozkładamy czyste worki na śmieci lub odpowiednie kolory kartek (żółty, niebieski, zielony, czarny, brązowy). Zadaniem dzieci jest poukładać odpady do odpowiednich worków lub pod kartkami które symbolizują worek do segregacji śmieci. Można wrzucać do słów piosenki w trakcie słuchania.

 

4. Dla chętnych Zabawa Wielkie sprzątanie -włączamy muzykę tutaj kliknij

 

prosimy dziecko, żeby odłożyło leżące na podłodze przedmioty w odpowiednie miejsca.

Wariant I: Dziecko łączy w pary skarpetki a następnie chowa w wyznaczone miejsce np.: do szuflady, pojemnika na drugim końcu pokoju.

 

Wariant II: Rodzic rozkłada na środku pokoju przedmioty plastikowe i papierowe.

W jednym końcu pokoju ustawiamy pojemnik na odkładanie przedmiotów plastikowych, w drugim końcu pokoju pojemnik na papier. Mogą to być np. koce rozłożone lub niebieska i żółta kartka. Najważniejsze, żeby powiedzieć dziecku gdzie konkretnie ma odłożyć przedmioty plastikowe, a gdzie papierowe.

 

Wariant III: sprzątanie po skończonej zabawie. Dziecko odkłada zabawki na swoje miejsce, w rytm muzyki.

 

6. Proponuje pracę plastyczną Kosz na śmieci.

Złóżcie kartkę na połowę, narysujcie dwa kosze – smutny, wesoły. Pokolorujcie i naklejcie śmieci (ścinki z gazety) Gdzie będą naklejone śmieci, czy w takich samych miejscach na obu koszach?

Można też zrobić inną pracę. Materiały do druku: tutaj kliknij

 

 

Pozdrawiam i do zobaczenia w poniedziałek!!!

**************

Czwartek 15.04.21r.

Temat: Co zanieczyszcza nam powietrze?

1. Film: Co zanieczyszcza nam powietrze?

 

2. Zagadki dźwiękowe Pojazdy

 

3. Rodzic podaje nazwę np: rower, motocykl, autobus, deskorolka, samolot, kajak, balon, motorówka wodna, hulajnoga ….itp.

dziecko naśladuje wybrane środki lokomocji.

 

4. Dziecko wymienia pojazdy które posiadacie w domu, próbuje uzasadnić/opisać które z nich zanieczyszcza środowisko.

 

4. Drogie dzieci a może narysujcie pojazdy, które są bezpieczne dla środowiska, można taki pojazd zaprojektować.

 

5.  Eksperyment: Jak znaleźć powietrze?

 

6. Poruszajcie się troszkę w zabawie Głowa, ramiona... tutaj kliknj

 

7. Zabawy na świeżym powietrzu:

 

- zamykamy usta i nos – powiedzcie co się dzieje.

- dmuchamy balon i obserwujemy jego powiększanie,( wypuszczanie powietrza na twarz).

- wciągamy i wydychamy powietrzę do kubeczka z wodą za pomącą słomki, obserwujemy co dzieję się po na szych działaniach.

- dmuchamy na paski papieru, bibuły, piłeczkę małą, większą.

 

************************

 

*****************************************

Hello kids! How are you today?

Na początek jak zawsze piosenka:

tutaj(kliknij)

Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach na wsi. Przypomnijmy sobie nazwy zwierząt w języku angielskim:

tutaj(kliknij)

Pamiętacie Steve’a and Maggie? Dzisiaj zabiorą Was na wycieczkę do gospodarstwa. Zobaczcie:

tutaj(kliknij)

Na koniec karty pracy do wyboru:

tutaj(kliknij)

Bye! Bye!

***************************

Witam Was drogie Przedszkolaki oraz Rodzice w kolejny dzień naszego nauczania.

Mam jednak nadzieje, że niedługo sie spotkamy już normalnie w przedszkolu.

Środa 14.04.21r

1. Zobaczcie bajkę: Drzewo, które umiało dawać tutaj kliknij

2. Rozmowa na temat treści filmu – poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

Co drzewo dawało chłopcu?

Jakich udzielało mu rad?

Jakie były uczucia drzewa wobec chłopca? Chłopca wobec drzewa?

Czy i kiedy chłopiec zrozumiał czym jest przyjaźń?

Jaką rolę pełnią drzewa, (las) w życiu człowieka i zwierząt.

3. Zabawy dydaktyczno – badawcze w terenie:

- Poszukaj wśród drzew swojego przyjaciela – dziecko wybiera sobie drzewo,

zapoznaje się z nim za pomocą dotyku, węchu i wzroku. Przytula się, obejmuje, wącha korę,

przygląda się gałązkom i pąkom. Zwraca uwagę na barwy, odszukuje takich samych kolorów

na własnym ubraniu. Do obserwacji można wykorzystać lupy.

- Analiza słuchowa wyrazu drzewo (wyodrębnianie głoski w nagłosie, wygłosie,

podział wyrazu na głoski i sylaby – przeliczanie głosek i sylab).

- Dzieci i drzewa – zabawa ruchowa z elementem biegu; dziecko potrzebuje osoby do pary,

jedna osoba  jest drzewem (stoi nieruchomo), druga biega; na hasło: ukryj się – kuca za swoim drzewem.

- Zdrowe drzewo – chore drzewo – pantomima. Na hasło Zdrowe drzewo – dziecko wymachuje rękami

nad głowami, w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu. Na hasło Chore drzewo – dzieci nachylają się i opuszczają bezwładnie ręce do przodu.

4. Dla chętnych dzieci wiersz do nauki na pamięć:

 

G. Skrzypczak

Sadzimy krzaki, sadzimy drzewa,

żeby zawsze ptak mógł śpiewać,

By powietrze było czyste

Dbaj o zieleń oczywiście.

Nasze ukochane drzewa,

w waszych liściach ptaszek śpiewa,

wasza zieleń da powietrze

to dla ludzi jest najlepsze.

 

 

5. Pogoda nie sprzyja zabawie na zewnątrz to proponuję malowanie farbami dużego drzewa na kartonie,

lub wyklejanie papierem kolorowym, bibułą.

blog IMG 0826

Na koniec wymyślamy ukłony dla drzewa.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie!

************************

Witam!

Wtorek 13.04.21r

Temat: Strażnicy przyrody.

1. Drogie dzieci, mam zagadkę. Potraficie odgadnąć, co przedstawia ten kawałek zdjęcia, jakie to jest miejsce?

zagadka

Tak to jest fragment lasu, zobacztutaj kliknij

2. Podziel tą krótką nazwę na głoski l-a-s, co słyszysz (jaką głoskę) na początku słowa, na końcu, w środku?

A co to jest lastutaj kliknij

3. Posłuchaj uważnie ilustrowanego wierszA. Widzowskiej Strażnicy przyrody tutaj kliknij

Poniżej dodatkowo tekst wiersza:

Kuku, kuku! – echo niesie.

To kukułkę słychać w lesie.

Kuku, czekam! Kuku, dzieci!

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka

w lesie straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina oczyszczają dym z komina.

Prawda – szepnął wilczek młody.

Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem.

Po mrowiskach też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

Odezwała się sarenka:

Pamiętają o ziarenkach, w zimie dokarmiają ptaki.

Lubią nas te przedszkolaki!

Cieszmy się więc do rozpuku i śpiewajmy: Kuku, kuku

 

4. Porozmawiaj na temat treści wiersza. Odpowiedz na pytania:

 - Co robiły dzieci?

- Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

- Jak Wy zachowujecie się w lesie?

- Kto to są strażnicy przyrody?

 

5.Zachęcam Was teraz do słuchania piosenki:  Świat w naszych rękach tutaj kliknij

 

5. Proponuję wykonajcie instrumenty muzyczne z materiałów/surowców wtórnych czyli… ?

No co to może być ten materiał wtórny? Tak to odpady do powtórnego zagospodarowania.

Te, które znalazły dzieci w lesie - też do nich należą. Zrób np.: grzechotkę z butelki plastikowej

i odrobiny drobnych elementów, ryżu, grochu, koralików, kamyczków.

Poeksperymentuj z dźwiękiem, sprawdzaj jak brzmią różne materiały w butelce.

Jak już zrobisz grzechotki to czas na akompaniament do rytmu naszej ekologicznej piosenki. Udanej zabawy!!!

 

Bardzo dobrze by było, abyście poszli z Rodzicami na spacer do lasu

i na żywo zobaczyli jak pięknie wygląda teraz wiosną, jak budzi sie do życia!

*************************

 

Hello children!

Powitajmy się piosenką:

tutaj(kliknij)

Przypomnij sobie zabawę z liczeniem:

tutaj(kliknij)

Dzisiaj zaczynamy nowy temat. Będziemy rozmawiać o zwierzętach na farmie. Na początek poznajcie nowe słowa, słuchajcie i powtarzajcie:

tutaj(kliknij)

Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence, spróbujcie naśladować dźwięki wydawane przez zwierzęta:

tutaj(kliknij)

Możecie poprosić Rodziców o wydrukowanie kart z nazwami zwierząt, rozetnijcie je i wykorzystajcie do zabawy, np. Co zniknęło? Rozłóżcie 3 wybrane karty, nazwijcie zwierzęta po angielsku, Ty zamknij oczy a w tym czasie Mama lub Tato schowają jedną kartę. Spróbuj zgadnąć co zniknęło. A później zamiana ról.

Tutaj znajdziecie karty:

tutaj(kliknij)

Have fun!

**************************

Witam serdecznie, zapraszam Was do udziału w zabawach.

 40a3632c6ec77b91d1fd3de467f4e898.jpg 600x576

Poniedziałek 12.04.2021

1. Drodzy Rodzice przeczytajcie dziecku wiersz Ochroń Ziemię. K. Gowik.

 

Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

I zasłania słońce.

Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

 

2. Drogie dzieci odpowiedzcie na pytania;

- co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

- czym jest Ziemia, dlaczego musimy o nią zadbać?

- czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

- co znaczą słowa W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek nauczy się lubić?

 

3. Teraz proponuję zabawę, opowieść ruchową W lesie.

 

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (marsz). Idziemy po ścieżce, ale ścieżka robi się coraz węższa (idziemy stopa za stopą).

Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami. Co jakiś czas odpoczywamy.

Zatrzymujemy się i nadsłuchujemy śpiewu ptaków (skłony w tył, na boki, skręty).

Widzimy w oddali sarny (chodzimy na czworakach w różnych kierunkach).

Wchodzimy na polanę pełną kwiatów (biegamy radośnie, podskakujemy).

Zmęczeni zabawą, kładziemy się i odpoczywamy wsłuchani w szum lasu, który szumi: szu, szu, szu.

 

Można też skorzystać z opowieści na filmiku Opowieść w lesie

 

4. A teraz spróbuj odpowiedzieć na pytanie Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?

 

5. FilmW kontakcie z naturą - dla dzieci.

 

Czy już wiesz jak mozna oszczędzać energię i dbać o środowisko?

 

6. Praca plastyczna plakat Co robi przyjaciel przyrody? - rysowanie kredkami.

 

Możecie też wykorzystać obrazki kolorowanki 

lub dowolne z czasopism. Wybierz te, które przedstawiają zachowanie przyjaciela przyrody,

pokoloruj, wytnij. Następnie odciśnij dłoń (z farby) lub obrysuj kontur na dużej kartce

i wkoło naklej przygotowane obrazki, (np.: dokarmia ptaki, zwierzęta, oszczędza wodę,

elektryczność, segreguje śmieci, chroni, sadzi rośliny…)

 

Życzę udanej zabawy. Do jutra! PA!!!

*********************************************

Piątek

 

09.04.2021r

 

Temat: Zwierzęce rodziny

 

1. Piosenka Na podwórku koło bramy tutaj (kliknij)

 

2. Rodzice i ich dzieci – rozmowa na temat młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

3. Zabawa ruchowa „ Tyle kroków ile głosek” dziecko stoi na końcu dywanu a rodzic po drugiej stronie.

 

Rodzic wypowiada nazwy zwierząt np.: krowa, kot, kura, kogut, koń, pies itp., a dziecko dzieli je na głoski i wykonuje tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie.

 

 Zabawę prowadzimy wypowiadając 6-8 nazw zwierząt. Można też prowadzić zabawęz wykorzystaniem zwierzątek i klocków. Dziecko wybiera zwierzątko i układa obok tyle

 

 klocków ile słyszy/wypowie sylab lub głosek w nazwie.

 

4. Ćwiczenia matematyczne – Policz i pokaż.

 

Dzieci otrzymują kartoniki z kreskami (od 1 do 9). Rodzic czyta krótkie rymowanki, w których występują liczebniki,

a dziecko podnosi do góry kartonik, na którym jest tyle kresek, o ilu zwierzątkach mówi rymowanka.

 

  • Małe świnki trzy kwiczą: kwi, kwi, kwi. (kartonik z trzema kreskami)

  • Idą drogą dwa kurczaki, oglądają polne maki. (kartonik z dwiema kreskami)

  • Cztery białe koty mają czarne łaty. (kartonik z czterema kreskami)

  • Sześć gąsiątek po stawie pływało, przez co zmoczone pióra miało. (kartonik z sześcioma kreskami)

  • W stajni pięć koników stało i się sianem zajadało. (kartonik z pięcioma kreskami)

  • Dziewięć krów mruczało, bo pić im się chciało. (kartonik z dziewięcioma kreskami)

  • Siedem baranków małych na łące brykało. (kartonik z siedmioma kreskami)

  • Osiem królików noskami ruszało, siano wąchało. (kartonik z ośmioma kreskami)

*************************************************************

 

Czwartek 08.04

Temat: Co słychać na wsi?

 

1. Zagadki słuchowe Jakie to zwierzę?

Posłuchaj nagrań dźwięków wydawanych przez zwierzęta i nazwij je.tutaj (kliknij)

 

2. Na wiejskim podwórku” –ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 

Teraz spróbujcie sami naśladować odgłosy zwierząt

 

3. Co one robią? – dziecko rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach w książeczce, którą macie w domu. Następnie

podaje jak największą liczbę czynności, które dane zwierzątko wykonuje.

Np.: pies – biega, szczeka, warczy, merda ogonkiem, szczerzy kły,

koń- galopuje, rży, parska,...

 

4. Zabawa rytmiczna Koniki tutaj (kliknij)

 

 

5. Wykonywanie pracy plastycznej „Konik”

 

(Przedstawiam trzy sposoby na wykonanie konika

- z papierowych rolek i wełny, lub z butelki. Możemy wybrać jednego, albo zrobić wszystkie trzy:) tutaj (kliknij)

************************************************************

 

Język angielski 08.04
 
Hello children!

Przywitajmy się piosenką

Ostatnio rozmawialiśmy o wiośnie, dzisiaj dalej jesteśmy w tym temacie. Posłuchajcie piosenki,
spróbujcie naśladować i bawić się razem ze śpiewającymi.

Zapamiętaliście jakieś oznaki wiosny o których była mowa w piosence?
Wiosna to czas, kiedy wkoło nas jest o wiele bardziej kolorowo niż zimą. Przypomnijmy sobie nazwy
kolorów w piosence:

Teraz wspólnie z Rodzicami wybierzcie jeden obrazek i pokolorujcie, możecie to robić przy piosence o
kolorach.

Dla chętnych proponuję wykonanie eksperymentu i wyczarowanie tęczy w domu! Poproście o pomoc
Rodziców!

Oczywiście jeśli macie ochotę to przyślijcie zdjęcia swoich prac na mój adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bye! Bye!

*********************************

Środa 07.04

 

Temat: Kwoka i jej dzieci

 

1. Posłuchajcie wiersza J. Brzechwa Kwoka tutaj (kliknij)

 

 

Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem, najpierw zapytajcie o czym był ten wiersz?

 

Niech opowie co zapamiętało (można powtórzyć słuchanie wiersza).

 

2. Film Kwoka i pisklęta tutaj (kliknij)

 

3. Zagadki słowne o zwierzętach. tutaj (kliknij)

 

4. Zabawa rozwijająca zręczność i szybkość „Zbieramy robaki”

 

Będziemy potrzebować: tackę lub talerzyk, pęsetę (można użyć dwóch kredek) oraz kilka

 

sznurowadeł lub sznurków- robaków). Zadaniem dziecka jest jak najszybsze zebranie „robaków” ze

 

stołu/blatu (za pomocą pęsety lub kredek) i ułożenie ich na tackach. Możemy zorganizować

 

wyścig np. między rodzeństwem lub między rodzicem i dzieckiem.

 

 

5. Gimnastyka przy muzyce: tutaj (kliknij)

 

*********************************************************

0300804 vachette

Wtorek 06.04.2021r

 

Temat: Na wiejskim podwórku

 

 WITAJCIE PO ŚWIĘTACH!

 

 

1. Zacznijmy od  przypomnienia sobie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka, pomoże wam w tym filmik

–  tutaj (kliknij). W połowie filmiku są zagadki dzwiękowe. Odgadnijcie również nazwy zwierząt po wydawanym

więku.

  • 2. Szukaj różnic w dwóch ilustracjach tutaj (kliknij),  czarno białe: tutaj (kliknij)

  • 3. Zabawa inhibicyjno-incytacyjna Staraj się dotknąć. Dziecko porusza się po pokoju. Kiedy rodzic

  • wymieni nazwę jakiegoś przedmiotu, np.; krzesło,ściana, stolik, zabawka, podłoga, szafka

  • – dziecko jak najszybciej musi go dotknąć.

  • 4.Układanie zadań do przedstawionych sytuacji z wiejskiego podwórka. Ułóż po jednym zdaniu

  • do obrazków tutaj (kliknij) – a teraz spróbuj zaśpiewać je na dowolną melodię.

  • 5. Praca plastyczna - Zwierzęta z wiejskiego podwórka - ulepcie z plasteliny figurki zwierząt.

  •  

  • Może uda ci sie więcej, możesz stworzyć swoją zagrodę, wykorzystaj klocki, jakieś pudełko.

 

Rodzić może napisać na karteczkach nazwy tych zwierząt/wyrazów do globalnego czytania –np: krowa,

 

kura, kogut, owca, koń w zależności co uda ci sie ulepić.

 

 

********************************************************************

J. angielski 06.04

Welcome kids!

Na początku zabawa przy piosence: tutaj (kliknij)

It’s spring! Jest wiosna! Poznajmy słowa z nią związane. Oto prezentacja dla Was:tutaj (kliknij)

A teraz zabawmy się przy piosence tutaj (kliknij)

Wiosna to idealny czas na spacery. Jeśli pogoda pozwala wybierzcie się wspólnie z rodzicami na „The spring trip” i utrwalajcie słownictwo związane z wiosną (ladybug, grass, sun, flowers, butterfly). Jeśli uda Wam się coś znaleźć możecie zrobić zdjęcie i przesłać je do mnie, będzie mi bardzo miło.

A teraz „how to draw a ladybug”tutaj (kliknij)

Czekam na Wasze zdjęcia ze spaceru lub obrazki biedronek! (mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Have fun!

*************************************************************

wielkanoc zyczenia 2020 1 

 

Piątek 02.04.2021

Temat: Śmigus – dyngus.

1. Słuchanie wiersza Wł. Broniewskiego; Śmigus.

Śmigus! Dyngus! Na uciechę,

z kubła wodę leje się z uśmiechem!

Jak nie z kubła, to ze dzbana,

śmigus – dyngus dziś od rana.

Staropolski to obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miał zmokniętą.

2. Krótka rozmowa na temat zwyczaju.

- co to jest śmigus – dyngus?

- co to znaczy staropolski zwyczaj?

- kiedy obchodzi się śmigus – dyngus?

Rozmawiamy z dziećmi na temat przesadnego polewania wodą i w nieodpowiednich miejscach.

3. Moje puzle Smigus Dungus  tutaj (kliknij) -pokoloruj, potnij na części, ułóż i naklej na kartkę. (dodatkowo dla chętnych dzieci) 

4. Zabawa z rymowanką:

Jedną nogą wypad w przód i do tego zawiąż but.

Teraz przysiad, bieg, podskoki i pokołysz się na boki.

Wymach rąk w tył i do przodu i rannego nie czuć chłodu.

5. A czy wiecie co znaczy słowo „gigant”?

Zróbcie gigantyczną pisankę, taką na cały pokój. Możecie wykorzystać dowolne rzeczy, klocki,

kredki, koraliki zresztą to od Was zależy z czego ją zrobicie. Kontur może być z włóczki, wstążki, sznurka. 

Nie zapomnijcie poprosić Rodziców o zrobienie zdjęcia i przesłanie na naszą grupę fb.

 

NO I NAJWAŻNIEJSZE, PO SKOŃCZENIU ZABAWY ZAWSZE SPRZĄTAJCIE ZA SIEBIE!

 

dd

Oto życzenia dla Was kochane dzieci!

tutaj (kliknij)

 

Pozdrawiam Was serdecznie!

*************************************************************

J. angielski
 

Hello kids? How are you today?

Dzisiaj poznamy kilka wielkanocnych zwyczajów w krajach anglojęzycznych.

Pamiętacie ostatnią piosenkę o wielkanocnym zajączku? Przypomnijmy sobie ją zatem, spróbujcie śpiewać i naśladować zajączka: tutaj (kliknij)


Wielkanoc już niebawem, w Wielkiej Brytanii dzieci przygotowują się do polowania na czekoladowe jajka ukryte przez wielkanocnego zajączka (Easter bunny). Zabawa ta nazywa się Easter Egg Hunt. Zobaczcie przygody Świnki Peppy i jej przyjaciół: tutaj (kliknij)


Z jajkami związana jest jeszcze inna zabawa – rolling eggs, czyli dosłownie toczenie jajek. Tradycja ta to nic innego jak turniej w turlaniu jajek z górki. Cała trudność polega na tym, że jajko musi dotrzeć na metę w idealnym stanie. Zwycięża zatem ta osoba, która nie tylko jako pierwsza stoczy jajko, ale i dostarczy je bez naruszenia skorupki. Może spróbujecie w tym roku zabawić się w rollings eggs? Możecie zrobić lekką górkę z koca i pobawić się w domu.

A teraz czas na zabawę przy piosence  tutaj (kliknij)


Na koniec wybierzcie sobie jedną z wielkanocnych kolorowanek. Happy Easter!

tutaj (kliknij)
****************************************

Czwartek 1.04.2021r

Temat : Liczenie pisanek.

 

1. Dziś zabawy matematyczne wykorzystaniem liczmanów – Liczymy pisanki.

(Potrzebne będą Wam liczmany – wycięte z papieru pisanki w różnych kolorach).

Spróbujcie ułożyć za pomocą waszych liczmanów działania do treści, jaką przeczytają Wam rodzice. Odpowiedzcie na pytania.

- W koszyczku były 4 pisanki (układają 4 pisanki). Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek (dokładają 6 pisanek). Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

- Lenka miała 10 pisanek (układają 10 pisanek). 7 pisanek dała babci i dziadkowi (odsuwają 7 pisanek). Ile pisanek jej zostało?

- Mama pomalowała 3 pisanki (układają 3 pisanki). Tata pomalował 4 pisanki (dokładają 4 pisanki). Ile pisanek pomalowali razem?

- W koszyku było 6 jajek do malowania pisanek (układają 6 pisanek). Przyszedł Krzyś i potłukł 3 jajka (odsuwają 3 jajka). Ile jajek pozostało w koszyku?

 

2. Ćwiczenie spostrzegawczości – Ukryte pisanki.

Proszę o schowanie w różnych miejscach pisanek z poprzedniej zabawy. Zadaniem dziecka jest znalezienie ukrytych pisanek, określenie w jakich miejscach były one schowane (stosują odpowiednie przyimki np. w, za, nad, pod) i policzenie ile pisanek zostało ukrytych.

3. Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.

Rodzic mówi rymowankę, dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytania.

Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.

 

4. Opowiadz kolejne obrazki historyjki. tutaj (kliknij) Co przytrafiło się zajączkowi? Co wydarzyło sie później?

 Opowiedz, jak powinien wyglądać czwarty obrazek? Teraz spróbuj  to sam narysować. 

6. Zabawa do muzyki klasycznej Taniec kurcząt w skorupkach  M. Musorgskiego tutaj (kliknij) (bedą potrzebne dwie chusteczki lub rozcięte woreczki foliowe) 

Do jutra!!! POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE:) depositphotos 5114836 stock illustration two easter chickens hatched from

**************************************************

Środa 31.03.2021r

Witam serdecznie drogie dzieci.

Temat na dziś: Wokół jajka.

1.Zabierzcie jajko i opowiedzcie o jego wyglądzie (jaki ma kształt, jest twarde czy miękkie, kolor).

Opiszcie jajko po rozbiciu: z czego się składa; białko, żółtko, a czasami może być zarodek). Oglądnijcie rozbite jajko za pomocą lupy (jeśli macie).

 

2.Eksperymenty z jajkiem -oglądnijcie film i spróbujcie wykonać doświadczenia z osobą dorosłą.tutaj (kliknij)

 

3.Poznajcie ciekawostki o na temat pisanek.

Uważano, że pisanki mają magiczną moc, dlatego dotykano nimi grzbietów bydła, aby było zdrowe i płodne. Toczono je wzdłuż oziminy(zboże siane jesienią), żeby zapewnić sobie dobry urodzaj.

Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką. Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą. Wygrywała ta osoba, której pisanka się nie potłukła.

4.Do tej zabawy będziwmy potrzebować wycięte z papieru jajka ok 10szt, wycina dziecko lub osoba dorosła.

Zabawa: Jajka do koszyka. Układamy na podłodze : wycięte jajka w dowolnej liczbie (do 10). Dzieci biegają, a na hasło: Włóż jajka do koszyka – wkładają odpowiednią ilość, pokazaną na palcach. Dziecko również pokazuje na paluszkach, określa poprawnie liczbę.

5.Powiedzcie teraz: Co można zrobić z jajek? – usmażyć, ugotować, , cogel- mogel, itd.

Wymyślcie swoją potrawę z użyciem jajek, a może po prostu pomóżcie mamie w świątecznych wypiekach bab i babeczek, poproście na pewno coś z Wami zrobi.

6. Pobawcie się teraz przy piosence: Skaczemy, ćwiczymy, tańczymy.tutaj (kliknij) lub tutaj (kliknij)

Nie zapominajcie sprzątać po sobie zabawek!

 

Życzę przyjemnych wrażeń i miłego dnia. 

**************************************************

Wtorek30.03.2021r

Temat dnia dzisiejszego: Zwyczaje i tradycje świąteczne.

 

1. Porozmawiajmy z dziećmi na temat: Jakie święta się zbliżają i na jaką pamiątkę są obchodzone.

A teraz trochę ciekawostek na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych które przeczytają wa Rodzice lub posłuchajcie  tutaj(kliknij)tutaj (kliknij)

Jajko – to znak wszelkiego początku i zmartwychwstania. Dzielimy się nim przed rozpoczęciem śniadania. W ludowych wierzeniach jajko było lekarstwem na choroby, zapewniało urodzaj w polu i ogrodzie. Z jajka wykluwa się kurczątko, które jest symbolem nowego życia.

Pisanki – dawano je w podarunku, jako dowód życzliwości i sympatii

Chleb – jest podstawowym pokarmem człowieka. Dzielenie się nim i wspólne spożywanie jest od najdawniejszych czasów znakiem przyjaźni, wspólnoty.

Palemka – miał chronić ludzi, zwierzęta, domy przed ogniem, czarami i złem tego świata. Niezwykłą moc daje jej gałązka wierzby – drzewa najwcześniej okrywającego się zielenią.

Chrzan, a także przyprawy – pieprz, sól święci się, aby pamiętać o gorzkiej męce Pana Jezusa. Dawniej śniadanie wielkanocne rozpoczynało się od zjedzenia korzenia chrzanu, żeby ustrzec się od bólu zębów i brzucha.

Baranek z czerwoną chorągiewką ze złotym krzyżykiem symbolizuje Chrystusa Odkupiciela. Stawiano go pośrodku stołu, żeby podczas wielkanocnych biesiad i uciech wierni nie zapominali o religijnym charakterze świąt.

Zajączek – obwieszcza wiosenną odnowę. Kiedyś jego wizerunek kojarzono z grzesznikami, którzy odbyli oczyszczającą pokutę. Potem zaczął obdarowywać dzieci łakociami i prezentami.

 

2. Mam kilka kart pracy- do druku - (do wyboru, kto chce) doskonalących percepcję wzrokową i umiejętność wycinania -  tutaj (kliknij)

3. Zapraszam do zabaw ruchowych. Potrzebna będzie Wam plastikowa pisanka lub piłeczka.

Pokaż pisankę – biegacie z pisanką w dłoni, na hasło pokaż pisankę, zatrzymujecie się i unosicie w górę.

Wysoko – nisko. Na hasło wysoko we wspięciu na palcach unosicie pisankę w górę. Nisko- przykucacie i stukacie o podłogę.

W siadzie skrzyżnym toczycie wokół siebie jajeczko raz w jedną, raz w druga stronę.

Przeskocz pisankę – wykonujecie przeskoki obunóż.

Spacer baranków – maszerujecie dookoła i rytmiczne powtarzacie tekst; Bielutkie baranki sobie spacerują, na Wielkanoc wyczekują.

 

4. Śpiewajcie też piosenkę, którą wczoraj poznaliście.

POZDRAWIAM i chętnie zobaczę zdjęcia na Fb jak spędzacie czas. PA, PAAA!

machanie ruchomy obrazek 0074

***************************************

Język angielski

Hello children! How are you today?

Zacznijmy od piosenki https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Zbliżają się Święta Wielkanocne i z tej okazji mam dla Was nowe słówka z tym związane:

Easter – Wielkanoc

Easter eggs – pisanki

Easter basket – koszyk wielkanocny

Bunny – królik

Happy Easter – Wesołych Świąt Wielkanocnych

Pobawmy się teraz z króliczkiem w piosence https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Pamiętacie jak mówimy jajko po angielsku? Egg! Brawo! Teraz poproście rodziców, aby narysowali Wam szlaczek składający się z 12 jajek, wybierzcie 3 ulubione kredki i pokolorujcie jajka, następnie nazwijcie wszystkie jajka w szeregu, np.: green egg, yellow egg, red egg, green egg, yellow egg, red egg, itd…

Have a nice day and see you soon!

***************************************************

Poniedziałek 29.03.2021r

Temat: Nadchodzą Święta Wielkanocne.

Drogie dzieci!

1. Niedługo  Święta Wielkanocne, nie możemy spotkać się w przedszkolu ale mam dziś dla Was któtkie zajęcia. Popracujcie wspólnie z Rodzicami.

Oto kilka zagadek tekstowych, lubicie je bardzo:

Jajka malowane różnie ozdabiane. (pisanki)

Mam czerwone nóżki, jestem żółtą kulką, a kiedy dorosnę, to zostanę kurką. (kurczątko)

Żywy biega po łące, a cukrowy bawi się z czekoladowym zającem (baranek)

Lukrowane, cukrem posypane, polane pasmami czekolady te wielkanocne... (baby)       

Ma długie uszy i bardzo zwinnie skacze. Wielkanocne niespodzianki niesie ten zwierzaczek. (zajączek)

Dzielimy się nimi w wielkanocny ranek – z majonezem, chrzanem – bywają też pełne niespodzianek. (jajka)

Wiklinowy, plastikowy odświętnie ozdobiony. Nie jedna pisanka leży w nim obok baranka. (koszyczek)

2. Rodzice przeczytają wam też opowiadanie. Patrzcie na obrazki i słuchajcie uważnie, potem opowiecie bajeczkę sami wykorzystując ilustracje,  tutaj (kliknij)

 3.Karta Pracy: Szykaj szczegółow w ilustracji i koloruj  tutaj (kliknij)

4. Podziel na sylaby z rodzicem nazwy związane ze świętami np: pisanki, koszyczek, zając itp a tu jest też karta pracy dla chętnych dzieci tutaj (kliknij)

5. Przy piosence możecie sie poruszać i naśladować zwiarzęta, Kłótnia w koszyku z ćwiczeniami ortofonicznymi tutaj (kliknij)

Pozdrawiam, pa,pa!!!

**************************************************************************************

 Religia.

Dzień dobry.

Witam Was, chciałam byście w tym tygodniu postarali się przypomnieć sobie, jak robi się znak krzyża.

.

Posłuchajcie piosenki: tutaj (kliknij)  lub tutaj (kliknij) (tutaj możemy zaśpiewać piosenkę z pokazywaniem).

Na początek spróbujcie odnaleźć prawą rękę. Weźcie do niej swoją ulubioną zabawkę

i postarajcie się podnosić ją w prawej ręce w górę i w dół. Pamiętajcie, że tą ręką zawsze

wykonuje się znak krzyża.

Teraz dotknijcie prawą ręką czoła potem swojego serca, następnie lewego ramienia,

potem prawego ramienia a na sam koniec złóżcie ręce.

Proszę rodziców o przeczytanie opowiadania:

Podczas wakacji Julka i Jej starszy brat Karol przez tydzień byli u babci Marysi.

 

Bardzo lubią ją odwiedzać, bo babcia opowiadała im ciekawe historie ze swojego

 

 

dzieciństwa, szczególnie z czasu, gdy chodziła do szkoły. Pewnego rana zobaczyli,

 

że babcia gdzieś się wybiera.

 

- Babciu, dokąd idziesz?- zawołali jednocześnie Julka i Karol.

 

- Idę po pieczywo do piekarni. Pójdziecie ze mną?- zapytała.

 

Gdy kupili pachnący, świeży chleb, wrócili do domu, by przygotować razem śniadanie.

 

Babcia przed pokrojeniem chleba narysowała na nim znak krzyża.

 

- Babciu dlaczego tak zrobiłaś?- zapytała Julka.

 

- Aby pobłogosławić chleb, bo to dar Pana Boga- odpowiedziała babcia.

 

- A nasi rodzice przed snem robią znak krzyża na naszych czołach- przypomniał Karol.

 

- To dobry zwyczaj, gdy rodzice błogosławią swoje dzieci- z uśmiechem powiedziała babcia.

 

- Babciu mama na naszym czole robi mały znak krzyża- stwierdziła Julka.

 

- A my sami robimy duży znak krzyża, od czoła na ramionach i sercu. Ty kiedy tylko kiedy powinniśmy się przeżegnać?- zamyśliła się.

 

- Wiesz przecież, że żegnamy się na początku i na końcu modlitwy, w kościele, na katechezie - powiedział Karol.

 

 

A potem spytał:- A ty babciu, kiedy robisz znak krzyża?

 

- Kiedy przechodzę koło kościoła, krzyża lub kapliczki. Wtedy zwykle chwile modlę się w myślach.

 

- powiedziała babcia Marysia.

 

- Babciu, pokażesz nam, gdzie jest krzyż i kapliczka, przy których się modlisz?- zapytała Julka.

 

- Oczywiście, bardzo chętnie pokażę wam te miejsca- obiecała babcia.

 

Julka i Karol poszli z babcią na długi spacer. Dzieciom spodobała się kapliczka stająca przy lesie

 

i duży krzyż ustawiony na rozstaju dróg. Zrobili przy nich starannie znak krzyża i wspólnie się pomodlili,

 

a Julka zrobiła bukiet z polnych kwiatów i włożyła go do wazonu przed krzyżem.

Teraz zastanówcie się co to znaczy przeżegnać się (żegnać się). To znaczy wykonać na sobie

znak krzyża. Kiedy taki znak wykonujemy? (przed i po modlitwie, w kościele, na religii).

Na koniec pokolorujcie obrazek:  mm

*********************************************************

  Piątek 6.11.2020r

Stolica Polski - Warszawa.

1. Na początek przypomnijcie mi o czym w tym tygodniu rozmawialiśmy?

* O maszej miejscowości która nazywa się.....

* Za zadanie było też zapamiętać swój adres zamieszkania .... cudnie wierzę że każdy z was już pamięta.

* Każdy z nas mieszka w kraju który nazywa się  ..... brawo!

* Jak nazywa się miasto od krórego pochodzi nazwa tańca krakowiak?...

* A z jakiej rzeki smok pił wodę aż pękł?  Super - mam nadzieję, że wiecie a jeżeli nie to wam Rodzice powiedzą.

2. Poznaliśmy też piosenkę Jesteśmy Polką i Polakiem. 

* Proszę spróbujcie ją zaśpiewać, podczas refrenu klaszczcie rytmicznie.

* Zwróćcie uwagę na trzecią zwrotke, o jakim mieście opowiada?

* Dziś pora na kolejne bardzo ważne miasto - nożna powiedzieć takie najważniejsze w kraju nazywa się Warszawa

i jest  stolicą bo tam mieści sie rząd, sejm, prezydent itp.

3. W Warszawie jest metro czyli podziemna kolej. Zobaczcie jak wygląda tutaj (kliknij)

4. Zabawa Pociąg do piosenki Maszynista Zuch tutaj (kliknij)

5. Miasto Kraków łatwo rozpoznać po zamku Wawel, a Warszawę po Królewskim Zamku i Kolumnie Zygmunta.

Kto chce więcej zdjęć Warszawy można pooglądać tutaj (kliknij)

 

 

     1200px Krakau Wawel Wisla zamek krolewski w warszawie 213782

 

 6. Może ktoś chce odnależć 6 szczegółów w obrazkach zamku? karta pracy: tutaj (kliknij)

 

 

unnamed

7. Na zakończenie kto chętny niech zbuduje z klocków zamki: mały i duży, oraz wieżę niską i wysoką.

 

**************************************

 

Angielski

Hello kids!

Zapraszam Was do wspólnej zabawy przy muzyce. tutaj (kliknij)

 

Pamiętacie jaką mamy teraz porę roku? A kto z Was pamięta jak to powiedzieć po angielsku? Oczywiście autumn. Jesień to idealny czas aby obserwować zmiany w przyrodzie, również pogoda zmienia się bardzo często. Obejrzyjcie teledysk aby poznać nowe słowa: tutaj (kliknij)

 

How’s the weather today? Jaką mamy dzisiaj pogodę? Wyjrzyjcie przez okno i sprawdźcie.

22

****************************************

 

Czwartek 05.11.2020r

 

Krakowiak i Krakowianka

 

1.Zagadka słuchowa „Co to za melodia?” dziecko słucha fragmentu nagrania i próbuje odgadnąć
 
 nazywę tańca? (w przedszkolu już poznaliśmy krakowiaka) tutaj (kliknij)
 
2. Strój ludowy krakowski - oglądanie i nazywanie części stroju krakowianki i krakowiaka na ilustracji.
 
krakowski damski opis  krakowski meski opis
 
3. Zabawa taneczna Krakowiaczek jeden. Dziecko tańczy cwałem po obwodzie koła z rękami na biodrach do piosenki tutaj (kliknij)
 
4. Zabawa „Ubieramy parę krakowską” karta pracy do druku tutaj (kliknij). Zadaniem dziecka jest wyciąć elementy a następnie nakleić na postać.
 
5. Zabawa pantomimiczna Jak rozweselić króla?
 
W pewnym królestwie żył sobie król, który nigdy się nie uśmiechał.
W pałacu królewskim ściany były szare i puste, a wokół panowała cisza
i ciemność. Król smucił się bardzo, że jest tak smutno i nudno. Wielu śmiałków
przybywało do pałacu, aby rozweselić króla, ale nikomu się nie udało.
 
Spóbujcie rozweselić króla, robcie śmieszne gesty i miny. Komu się uda?
 
6. Gimnastyka tutaj (kliknij)
 
Powodzenia z pewnością coś Wam sie spodoba. Pozdrawiam!
 

 

 ******************************************************************

 

Środa 4.11.202r

 

Legenda o smoku Wawelskim

 

Poznawaliśmy nasze miasto, mam nadzieję, że juz wszyscy zapamiętali jak sie nazywa i znaja swój adres

 

-  proszę powtórzcie jednak dla utrwalenia!

 

1.Dziś chcę was zaprosić  na wycieczkę pociągiem, oczywiście w zabawie!

 

Co musimy zrobić przed wyjazdem? Jakie macie propozycję?..............

 

Super, każdy ma trochę racji. Ja jednak proszę ubierzcie się odpowiednio do dzisiejszej pogody,

 

zabierzcie do plecaka to co wam będzie potrzebne. Kupcie bilet, zajmijcie miejsce w pociągu, który pojedzie do Krakowa.

 

 

2.Robimy pociąg z kims z domowników i jedziemy przy muzyce Maszynista Zuch tutaj (kliknij)

 

3. Dojechaliśmy do Krakowa teraz zajmujemy wygodne miejsca, aby oglądnąć legendę o smoku tutaj (kliknij)

 

4. Teraz odpowiedzcie na kilka pytań:

 

Jak nazywał się król w królestwie Wiślan? 

Kto był postrachem królestwa i dlaczego?

W jaki sposób Skuba pokonał smoka?

Skąd pochodzi nazwa smok Wawelski?

 

Myślę ze odpowiedzieliście na pytania, teraz wracamy do domu również pociągiem przy naszej ulubionej piosence Maszynista zuch - jedziemy!!!

 

5.Kto jeszcze popracuje? Była legenda o smoku to z rolki po papierze toaletowym zachęcam zrobić żabę,

 

nie żabę! SMOKA! (coś mi tu jakieś chochliki mieszają).

 

 

Może takiego:

  smok1   DSC07827  

 

Rolkę można okleić papierem lub pomalować dowolnie, paski "ognia" wytnijcie z bibuły, kolorowej gazety,

 

zróbcie ze wstążki itp. Ważne, aby to była praca dzieci. Rodzic tylko pokazuje i chwali :)

 

Życzę powodzenia, zróbcie zdjęcia chcę zobaczyć wasze prace, PA.

 

byebye490603

************************************************

 

Wtorek 03.11.2020r

1. Wczoraj bawiliście się przy piosence dziś chciałabym, abyście nauczyli się refrenu tutaj (kliknij)

2. Teraz powiedzcie czy ta piosenka jest wesoła czy smutna? - wesoła

czym ona opowiada? 

- Tak piosenka jest o Polsce, ale również o nas wszystkich o Polakach. O Polce - dziewczynce i chłopcu -Polaku.

 

Ten kto urodził się i mieszka w Polsce, najczęściej jest właśnie Polakiem.

3. Lubicie zagadki! Jest i zagadka!

  • * Zobaczcie te trzy obrazki, powiedzcie na jakim tle jest kontur Polski? tutaj (kliknij)

  • * Popatrzcie też na te obrazki,  tutaj (kliknij)

  • Posłuchajcie refrenu i pierwszej zwrotki piosenki, uważnie słuchajcie.

  •  

  • - O jakiej części Polski opowiada?

  • - Który z tych obrazków wybierzecie, który będzie pasował do treści?

  • 4.Zaśpiewajcie refren raz wesoło, a raz smutno, cicho lub głośno - tak jak czasem śpiewamy w przedszkolu.

  • 5.We wtorki zawsze mamy zajęcie plastyczne.

  • Proszę więc narysujcie siebie, chłopca lub dziewczynkę.

  • Nie zapomnijcie o wszystkich częściach ciała, używajcie również wielu kolorów bo przecież macie kolorowe ubrania na sobie, prawda?

  • Komu samodzielne narysowanie sprawia trudność to proponuję - rysujcie postać wg wzoru.

  • Jeśli Rodzic ma możliwość drukowania to można wydrukować kartę pracy tutaj (kliknij) 

  • (a może  Rodzic narysuje wzór chłopca czy dziewczynki? tak będzie jeszcze prościej:)

  • Życzę Wam powodzenia!

 

**********************************

Poniedziałek 02.11.2020r

  • 1. Dziś porozmawiamy o miejscowości w której mieszkamy, lub miejscowości w której jest Wasze przedszkole.

  •  Czy już wiecie jak się nazywa nasza miejscowość? Czy to jest miasto czy wieś? - Sułkowice! Tak,  przy okazji utrwalcie swoj adres zamieszkania -to jest bardzo ważne, aby bez problemu odpowiedzieć gdzie mieszkacie.

  •  2. Pooglądajcie więc zdjęcia tutaj (kliknij)i nazywajcie te miejsca, czy ktoś widzi nasze przedszkole? Jakich miejsc nie ma na tych zdjęciach? Porozmawiajcie na temat charakterystycznych miejsc w naszej miejscowości.

  • 3. Proponuję, aby Rodzic wydrukował jeden z obrazków tutaj (kliknij) przedstawiających charakterystyczne miejsce w naszej miejscowości, dziecko  potnie po śladzie nożyczkami, a następnie ułoży w całość i naklei na kartkę.

  •  Jeśli nie macie możliwości wydrukowania to proszę aby dzieci cięły nożyczkami dowolne obrazki z gazet (ważne aby ćwiczyły tę umiejętność).

  • 4. Zabawa w sferze ruchu Dotknij czegoś...

  • Dzieci biegają w trakcie piosenki tutaj (kliknij) -  prowadzący robi pauzę w muzyce i mówi np. dotknij czegoś, co jest: okrągłe, czerwone. Dzieci odnajdują i dotykają przedmiot o wskazanych cechach. (Podczas zabawy z dziećmi starszymi możemy podawać jednorazowo większą ilość cech).

  • 5. Na koniec gimnastyka tutaj (kliknij)
  • Powodzena!!