DWÓJECZKI

EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ

wychowawca: Urszula Puć

***

16.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki!

Temat: Wiosenny ogródek

 

Drogie dzieciaki na początku może zróbcie sobie małą rozgrzewkę pobawcie się z Rodzicami lub z rodzeństwem w naszą ulubioną zabawę „A ram sam sam”.

 

A kiedy już się rozgrzejecie usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza pt „Wiosna”

                                                   Wiosna w zielonej sukience

                                                       nogami bosymi stąpa.

                                                     I gdzie stopę stawia

                                                     tam… to chyba czary –

                                                     wiosenny kwiat zostawia.

                                                     Po spacerze wiosny świat zmienia się cały.

               Ptaki wśród zieleni radośnie śpiewają,

               motyle fruwają, świerszcze cicho grają

                 kwiaty kolorowe wśród traw zakwitają.

               Gdyby nie ty, wiosno, i te twoje czary,

               to świat byłby pewnie i smutny i szary.

 

Porozmawiajcie teraz z Rodzicami o czym był wiersz, w jakim kolorze była sukienka pani wiosny, co robiły świerszcze i motylki.

 

Na zakończenie możecie zrobić prace plastyczną „Wiosna” przesyłam wam link

tutaj(kliknij)

 

A tutaj parę propozycji na ciekawe masy plastyczne, które są łatwe w wykonaniu, a potrzebne do ich wykonania składniki zapewne macie w swoich domach.

 

„Manolina” czyli masa przypominająca ciastolinę

Do jej wykonania potrzebujecie:

-1 szklankę kaszy manny

-1/2 szklanki ciepłej wody

-Opcjonalnie: barwnik

Kaszę wsypujemy do miski i zalewamy ciepłą wodą- Zagniatamy. (gotowa masa powinna odchodzić od ręki).

Wskazówka: Jeśli chcesz zabarwić masę, dodaj kilka kropli barwnika do wody jeszcze przed zalaniem nią kaszy.

 

Piasek księżycowy

Masa z której możecie lepić babki i wycinać wzory!

Przygotuj:

-4 szklanki mąki pszennej

-1/2 szklanki oleju

Wykonanie jest bardzo proste.-Dokładnie wymieszaj składniki i zaczynaj zabawę!

Wskazówka: Taka masa, przechowywana szczelnie w pojemniku w zimnym miejscu może ci służyć nawet kilka tygodni!

 

Ciecz nienewtonowska

Do wykonania tej masy potrzebujecie:

-miskę

-1/2 szklanki wody

-1 szklankę maki ziemniaczanej

Wszystkie składniki mieszamy i rozpoczynamy nasz eksperyment. Szybko się przekonacie jak ciekawa substancja Wam powstała!

Ciecz nienewtonowska mocno zgniata będzie twarda, niczym plastelina, a gdy tylko pozostawicie ją na chwilę będzie wypływać przez palce.

 

Gniotek

Do wykonania gniotka potrzebujecie:

balon,

butelkę 500 ml,

mąką ziemniaczaną lub ryż,

lejek, lub słomkę,

włóczkę do zrobienia fryzury naszemu stworkowi

czarny marker.

Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę.

Wykonanie gniotka krok po kroku znaleźć możecie, także pod tym linkiem: tutaj(kliknij)

 

Udanej zabawy pozdrawiam papa! Do zobaczenia w przedszkolu!

***************

15.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki!

 

Temat: Co słychać wiosną w gnieździe.

 

Kochane dzieci porozmawiajcie dzisiaj z Rodzicami na temat co się kryje w gnieździe ptaka? Może macie w domu książki przyrodnicze lub encyklopedie ,które Wam pomogą w tym zadaniu a jeśli nie to obejrzyjcie sobie film przesyłam link tutaj(kliknij)

 

Posłuchajcie kto śpiewa za Waszymi oknami – nasłuchujcie odgłosy dochodzące z za okna i spróbujcie je naśladować - myślę, że pamiętacie naszą zabawę o ptaszkach z płyty z panem Miłoszem to tak się dziś pobawcie.

Poproście jeszcze mamę lub tatę żeby Wam pomogła policzyć ptaszki, które widzicie za Waszym oknem, ciekawe u kogo będzie ich najwięcej.

 

Nie zapomnijcie jeszcze poćwiczyć naszego tańca „Toca –Toca”.

 

Pozdrawiam życzę udanej zabawy do zobaczenia papa!

*******************************************

Hello kids! How are you today?

Na początek jak zawsze piosenka:

tutaj(kliknij)

Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach na wsi. Przypomnijmy sobie nazwy zwierząt w języku angielskim:

tutaj(kliknij)

Pamiętacie Steve’a and Maggie? Dzisiaj zabiorą Was na wycieczkę do gospodarstwa. Zobaczcie:

tutaj(kliknij)

Na koniec kilka kolorowanek do wyboru:

tutaj(kliknij)

Bye! Bye!

********************

14.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki!

 

 

Temat: Kolory wiosny

Zachęcam Was dzisiaj do wysłuchania piosenki „Spotkanie z wiosną”

tutaj(kliknij)

 

Później razem z Rodzicami wystukajcie rytm np. na drewnianych łyżkach kuchennych.

Poćwiczcie także sprawność ręki- układanka guziczkowa. Dziecko układa wzory kwiatowe (guziki, plastikowe nakrętki lub kolorowe kółka z papieru).

 kretki                         

Zapraszam Was także na domową gimnastykę:

tutaj(kliknij)

Miłej zabawy pozdrawiam papa.

*************************

13.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki!

 Temat: Przyroda wiosną.

Posłuchajcie dzisiaj z Rodzicami odgłosów przyrody.

tutaj(kliknij)

Można wraz z dzieckiem zrobić swój „Kącik przyrody”.

Ważne aby wspólnie przypomnieć sobie, co jest potrzebne roślinie do wzrastania – myślę że pamiętacie jak wspólnie na sali zakładaliśmy nasz zielony ogródek, zachęcam Was do zrobienia takiego ogródka w domu .

 

Pobawcie się potem wspólnie w zabawę ruchową „Rosną kwiaty”.  

Dziecko siedzi skulone na podłodze, na pietach. Na rytmiczny dźwięk (np. dzwoneczek) lub inny umowny sygnał powoli się prostuje. Ręce ma wzniesione ku górze. Zabawę  powtarzamy kilka razy.

 

Spróbujcie wraz z Rodzicami zrobić prace plastyczną pt”Co kojarzy Ci się z wiosną” np. ptaszki, kwiatki, ogród.

tutaj(kliknij)- weź kredki lub pastele i zabieraj się do roboty!

                                                                  

Miłej pracy pozdrawiam papa.

 

******

Hello children!

Powitajmy się piosenką:

kliknij(tutaj)

Przypomnij sobie zabawę z liczeniem:

kliknij(tutaj)

Dzisiaj zaczynamy nowy temat. Będziemy rozmawiać o zwierzętach na farmie. Na początek poznajcie nowe słowa, słuchajcie i powtarzajcie:

tutaj(kliknij)

Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence, spróbujcie naśladować dźwięki wydawane przez zwierzęta:

tutaj(kliknij)

Have fun!

 

*********

12.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki!

Temat: Oznaki wiosny. 

Pooglądajcie dzisiaj razem z rodzicami książeczki o tematyce wiosennej – na podstawie obrazków spróbujcie powiedzieć z czym kojarzy Wam się wiosna.

 

Następnie pobawcie się w zabawę dydaktyczną – „Wiosenne kolory”.

Rodzic prosi dziecko aby powiedziało jakie kolory kojarzą mu się z Wiosną. Wspólnie oglądają przygotowaną ilustrację, nazywają kolory, następnie starają się wyszukać w najbliższym otoczeniu jak najwięcej przedmiotów w tych kolorach, np. zielony jak młode listki - dziecko szuka w domu czegoś w tym kolorze, i tak dalej...( żółty jak słoneczko, fioletowy jak krokusy). 

 

Później pobaw się z mamą w zabawę logopedyczną „Wąchanie kwiatków” – nabieramy powietrze nosem a wypuszczamy ustami naśladując wąchanie kwiatków.


A teraz zapraszam Was kochani na krótką gimnastykę

tutaj(kliknij)

                                                                                              

Miłej zabawy papa!

****************

09.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki !

 

Temat: Kogo spotykamy wiosną na wsi.

1.Na początek zapraszam Was do zabawy muzyczno – ruchowej „Rolnik sam w dolinie”

 

2.Sprawdźcie teraz czy umiecie rozpoznawać głosy wydawane przez różne zwierzęta. Mam dla was grę „Kogo słyszysz? „
tutaj(kliknij)

 

3.Poproście Rodziców żeby przeczytali wam wiersz H. Bechlerowej „Na podwórku”

Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie,
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął, spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
barszcz zajada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra owies ma,
a otręby w koszyczku – prosiaczek.

 

4.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: jak miał na imię chłopiec z wiersza, jak się nazywał pies Władka, co zrobiły zwierzęta, co jadły zwierzęta?

 

5.Na koniec zróbcie pracę plastyczną: ulepcie z plasteliny swoje ulubione zwierzątko z wiejskiego podwórka.

tutaj(kliknij)

 

Udanej zabawy pozdrawiam cieplutko!

***************

08.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki !

 

Temat: Na wiejskim podwórku.

 

1.Na początek zapraszam Was na program pt. Domowe przedszkole, w którym będzie mowa właśnie o wiejskim podwórku
tutaj(kliknij)


 

2. Spróbujcie teraz wymienić zwierzęta(jak najwięcej), które mieszkają na wiejskim podwórku. Podzielcie ich nazwy na sylaby , policzcie ile było zwierzątek pokazanych na filmie, a na koniec porównajcie które zwierzątko było najmniejsze a które największe.


 

3.Jeśli Wam się nudzi to tutaj znajdziecie mnóstwo ciekawych zadań i kart pracy związanych z wiejskim podwórkiem.
tutaj(kliknij)

 

4.A na koniec zapraszam na wygibasy tutaj(kliknij)

                              

Życzę udanej zabawy pozdrawiam papa!

***********************

Język angielski 08.04

Hello children!

Przywitajmy się piosenką

tutaj(kliknij)

Ostatnio rozmawialiśmy o wiośnie, dzisiaj dalej jesteśmy w tym temacie. Posłuchajcie piosenki, spróbujcie naśladować i bawić się razem ze śpiewającymi.

tutaj(kliknij)

Wiosna to czas, kiedy wkoło nas jest o wiele bardziej kolorowo niż zimą. Przypomnijmy sobie nazwy kolorów w piosence:

tutaj(kliknij)

Teraz wspólnie z Rodzicami wybierzcie jeden obrazek i pokolorujcie, możecie to robić przy piosence o kolorach. Oczywiście jeśli macie ochotę to przyślijcie swoje prace na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tutaj(kliknij)

Na koniec piosenka

tutaj(kliknij)

 

Bye! Bye!

******************

07.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki !

 

Temat: Co słychać wiosną na wsi.

 

1.A na początek rozgrzewka.
tutaj(kliknij)

 

2. Osłuchajcie się ze słowami i melodią piosenki „Wiosna na wsi”

 

Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra.
- ko, ko, jestem głodna – woła pani kura.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, kwa, kwa, kwa,
Mu, mu, i-ha, i-ha.
Kto nam dziś śniadanie da?


Na podwórku gęsi i małe kaczuszki,
tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,


Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie,
szur, szur, sypie ziarna, wszyscy głodni przecież.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,


Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła
i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,


Pasą się owieczki, krowy i barany,
jest już z nami wiosna świat się cieszy cały.

tutaj(kliknij)

 

3.Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie jakie odgłosy wydawała pani kura, jak gospodarz sypał ziarna, czy melodia była smutna czy wesoła, czy piosenka była szybka czy wolna.

 

4.Jeśli macie w domu książeczki związane ze zwierzętami żyjącymi na wsi to pooglądajcie razem z Rodzicami- spróbujcie ich nazwać.

Udanej zabawy papa!

 

********************

06.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki po Świętach.

 

Temat: Zwierzęta na wsi.

podworki

1. Posłuchacie wiersza T. Fiutowskiej,” Podwórkowa awantura.”

Kura gdacze, kaczka kwacze – goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje – Gwałtu, rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnka kwiczy, a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy. Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.

Koza meczy: mee, mee, mee…..- Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody -wiadro wody poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury! A sio gęsi, a sio kury –

Powiedziała, co wiedziała, białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi. -Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła, bo to koza groźna była.

                                                  

2. A teraz spróbujcie naśladować głosy zwierząt które były wymienione w opowiadaniu:mee, kwi, kukuryku, gę.

 

3. Naśladujcie teraz ruchy różnych zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku.

 

4. A na koniec zróbcie prace plastyczną poproście Rodziców aby Wam wydrukowali krówkę lub świnkę i pomalujcie ją farbkami plakatowymi.

 

Pozdrawiam i życzę udanej zabawy!

******************************

Welcome kids!

Na początku zabawa przy piosence:

tutaj(kliknij)

It’s spring! Jest wiosna! Poznajmy słowa z nią związane. Oto prezentacja dla Was:

tutaj(kliknij)

A teraz zabawmy się przy piosence

tutaj(kliknij)

Wiosna to idealny czas na spacery. Jeśli pogoda pozwala wybierzcie się wspólnie z rodzicami na „The spring trip” i utrwalajcie słownictwo związane z wiosną (ladybug, grass, sun, flowers, butterfly). Jeśli uda Wam się coś znaleźć możecie zrobić zdjęcie i przesłać je do mnie, będzie mi bardzo miło. Możecie również narysować wiosnę w domu i wysłać zdjęcie obrazka (oto mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." style="color: #3366ff;">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Have fun!

********************

Piątek 02.04.2021 r.

Witajcie kochane Dwójeczki!

Dziś chciałam zaproponować Wam wykonanie wielkanocnych balonowych pisanek.

gnoiotl

Potrzebujecie:

balon,

butelkę,

mąką ziemniaczaną lub ryż,

lejek, lub słomkę,

pisaki lub najlepiej czarny marker.

1. Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona (około 10 czubatych łyżeczek). Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką.

2. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę.

3. Obracamy butelkę w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę.

4. Gotowe jajka gniotki dekorujemy w różne wzory, szlaczki markerem lub pisakiem.

Gotowe!

Wykonanie takiego gniotka krok po kroku znaleźć możecie, także pod tym linkiem: https://youtu.be/2Asv1QetBms

 

Wesołych Świąt! 

gif

********************************** 

01.04.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki, już coraz bliżej Święta!

 

Temat: Liczymy pisanki

1. Zabawy matematycznewykorzystaniem liczmanów – Liczymy pisanki.

Drogie dzieci potrzebne Wam będą liczmany – wytnijcie z papieru pisanki w różnych kolorach , poproście Rodziców aby narysowali Wam koszyczek i wkładajcie do niego najpierw cztery żółte pisanki, później trzy czerwone i dwie pomarańczowe ..

 

2. Zabawa dydaktyczna: „Duże, średnie, małe"

Mama niech Wam pokaże 3 jajka o różnej wielkości, wspólnie przeliczacie jajka, podajecie ich liczbę. Następnie każdy z Was otrzyma po 3 jajka różnej wielkości, przelicza je oraz układa w kolejności malejącej.

 

A jak już policzycie to jeszcze odrobinka ruchu udanej zabawy
Link: tutaj(kliknij)

 

Miłego dnia pozdrawiam !

******************

Hello kids? How are you today?

Dzisiaj poznamy kilka wielkanocnych zwyczajów w krajach anglojęzycznych.

Pamiętacie ostatnią piosenkę o wielkanocnym zajączku? Przypomnijmy sobie ją zatem, spróbujcie śpiewać i naśladować zajączka:

Link: tutaj(kliknij)

Wielkanoc już niebawem, w Wielkiej Brytanii dzieci przygotowują się do polowania na czekoladowe jajka ukryte przez wielkanocnego zajączka (Easter bunny). Zabawa ta nazywa się Easter Egg Hunt. Inna zabawa to „rolling eggs” czyli toczenie jajek z górki. Wygrywa ten, czyjego jajo dotrze jako pierwsze na metę w nienaruszonym stanie.

A teraz obejrzyjcie wielkanocne przygody Świnki Peppy i jej przyjaciół:

Link: tutaj(kliknij)

Wybierzcie sobie jedną z wielkanocnych kolorowanek i przy piosence o zajączku pokolorujcie ją. Happy Easter!

Link: tutaj(kliknij)

***************************************

31.03.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki !

Temat: Kraszanki - pisanki

 

Posłuchajcie piosenki Pisanki i w wolnym czasie nauczcie się jej.

link tutaj(kliknij)

 

Pisanki, pisanki, jajka malowane
nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki jajka kolorowe,
na nich malowane bajki pisankowe.

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance piękne opowiastki.

Po wysłuchaniu piosenki powiedzcie, co było namalowane na pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej i piątej pisance.

 

Później posłuchajcie wiersza E. Stadtmuller Na wielkanocnym stole.

stol

Wielkanocny stół nakryty bielutkim obrusem,

Na ten obrus dzbanuszek wskoczył jednym susem,

Z dzbanuszka zerkają aksamitne bazie.

Ha! Jesteśmy pierwsze, przynajmniej na razie.

Niezbyt długo samotnie na stoliczku stały

Wnet się zjawił koszyk pisanek wspaniałych.

Jedna w paski, druga w gwiazdki, trzy następne w kwiaty,

Ta w kropeczki, ta w listki… Wybór przebogaty!

Każda sobą zachwycona i bardzo przejęta:

Dzięki nam tak kolorowe mogą być te święta!

Usłyszały to mazurki, ślicznie lukrowane,

Roześmiały się serdecznie: pisanki kochane,

Śliczne macie wzorki, takie kolorowe

Lecz my do schrupania jesteśmy gotowe.

Każdy lubi w święta smacznie podjeść sobie,

No a wy służycie tylko ku ozdobie.

Tak, przytaknęła babeczka rumiana.

Podjeść sobie trzeba od samego rana.

Zgoda – rzekła kiełbasa, strojąc dumne miny:

Kto chce sobie podjeść, sięga po wędliny!

Ja – rzekł zając z czekolady – jestem cały w złocie

I przynoszę grzecznym dzieciom słodziutkie łakocie.

Coraz głośniej się spierały świąteczne przysmaki.

Nagle ktoś dołączył do nich, patrzą, kto to taki…

To baranek wielkanocny stanął sobie z boku

I powiedział cichuteńko: przyniosłem wam pokój.

Już pogodne są mazurki, babka uśmiechnięta.

Zajączek się cieszy: niech żyją nam święta!

 

Odpowiedzcie na pytania :

- O jakich świętach jest mowa w wierszu?

- Wymieńcie potrawy wielkanocne, które udało wam się zapamiętać.

- Co powiedział baranek do skłóconych potraw?

- Jakie potrawy z wielkanocnego stołu najbardziej wam smakują?

 

Udanej zabawy pozdrawiam i mam nadzieję do szybkiego zobaczenia !

************************************

30.03.2021r.

Witajcie kochani!

 

 Przed nami piękne i radosne Święta Wielkanocy. 

Mimo że w tym roku nie zrobimy razem żadnych pięknych dekoracji to może coś sami stworzycie i pochwalicie się.

Posyłam Wam troszkę pomysłów na Cudaki Kurczaki, Uciekające Zające i wiele innych, które sami na pewno wymyślicie radosnego dnia i udanej zabawy !

link: tutaj(kliknij)

kurczaczki wielkanocne

Pozdrawiam cieplutko pani Ula

*******************

Język angielski

Hello children! How are you today?

Zacznijmy od piosenki kliknij(tutaj)

Zbliżają się Święta Wielkanocne i z tej okazji mam dla Was nowe słówka z tym związane:

Easter – Wielkanoc

Easter eggs – pisanki

Easter basket – koszyk wielkanocny

Bunny – królik

 

Pobawmy się teraz z króliczkiem w piosence kliknij(tutaj)

Możecie poprosić rodziców, aby wspólnie z Wami zabawili się w slalom z jajkiem: spróbujcie nosić jajko na łyżce, możecie ustawić przeszkody z krzeseł, które trzeba ominąć. 

 

A na koniec zabawcie się jeszcze raz przy piosence z króliczkiem.

Have a nice day! Bye, bye!

 

****************

29.03.2021r.

Witajcie kochane Dwójeczki w tym przedświątecznym tygodniu!

 

Temat: Koszyczek wielkanocny

 

Spróbujcie wraz z Rodzicami rozwiązać zagadkę:

To w nim leżą na serwetce

Jajka malowane,

A pośrodku, obok chlebka,

Spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

Bez tytułu

Teraz nazwijcie przedmioty znajdujące się w tym koszyczku:

Chleb -symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka-są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina- jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz - symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
Baranek - jest symbolem Chrystusa- Baranka Bożego.
Chrzan - jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

 

A na koniec krótka gimnastyka tutaj(kliknij)

 

Miłej zabawy moje dzieciaki pozdrawiam !