JEDYNECZKI

 

 

EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ

W razie pytań prosimy o kontakt tel 

nauczyciel

Agnieszka Profic 608 455 087

 

Katarzyna Kuchta 889-139-290

********************************************

Nasz przyjaciel- pies” ( piątek 16.04.21)

 

Witajcie!

 

1. Na początku zastanówmy się – dlaczego mówimy, że pies jest przyjacielem człowieka. Oglądnijcie wraz ze swoimi dziećmi obrazki przedstawiające psa: który pomaga osobom niewidomym, psa pasterskiego, psa pilnującego obejścia gospodarskiego, psa- terapeutę pracującego z chorymi dziećmi, psa policyjnego, psa ratowniczego.tutaj kliknij

 

2. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Psiaki”. Dziecko ruchem, mimiką i głosem naśladuje czynności: pieski wychodzą na spacer
•Mówi piesek Azor. Czy potraficie szczekać jak pieski?
•Mówi piesek Nuka. Czy potraficie warczeć jak pies?
•Mówi piesek Burek. Czy potraficie turlać się jak pies?
•Mówi piesek Atos. Czy potraficie pokazać jak pieski piją wodę?
•Mówi piesek Reks. Czy potraficie pokazać jak pieski biegają?
•Mówi piesek Bobi. Czy potraficie pokazać jak pieski odpoczywają?

 

3. Zabawa „Czego potrzebuje pies?” – na stoliku leżą cztery pudełka różnej wielkości oznaczone kropkami od 1 do 4. W pudełkach znajdują się takie przedmioty jak: smycz, obroża, kość, kaganiec, miska, psia zabawka oraz kłębek wełny, pokarm do rybek, marchewka, ziarenka. Zadaniem dziecka jest pokonanie drogi utworzonej na dywanie z figur geometrycznych według poleceń rodzica (np. stań na największym kole, przesuń się o dwa pola do przodu; jakiego koloru jest figura, na której stoisz itd.). Na końcu każdej drogi znajduje się pole oznaczone taką samą ilością kropek jak na pudełkach. Dziecko ma za zadanie policzyć ile kropek jest na polu i odszukać pudełko z taką samą ilością kropek. Dziecko wyjmuje przedmioty z pudełka i określa, które z nich potrzebne są psu.

4. Praca plastyczna „Buda” z figur geometrycznych. Rodzic rysuje na kolorowej kartce figury potrzebne do ułożenia budy. Dziecko wycina te figury, następnie układa na kartce i przykleja ( figury potrzebne do pracy: trójkąt, kwadrat. koło).

 

************************************

Zwierzęta i ich dzieci ( 15.04.21 czwartek)

1. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od krótkiej bajki „Szukam mamy”. Podczas filmu dzieci nazywają poszczególne zwierzęta i ich dzieci. tutaj kliknij

2.A teraz zapraszam na gimnastykę. tutaj kliknij

3. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”. Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:

Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?

W jaki sposób to robiły? Powtarza  wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

 

Kto melodię taką zna?

Idzie gąska po podwórku.

Za nią gąski – jak po sznurku.

Idą zgodnie i gęgają, za swą mamą powtarzają.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała, bo przywitać wiosnę chciała.

Małe gąski też gęgały, wiosnę także witać chciały.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską przybiegł za ostatnią gąską.

Gęgać nie potrafi wcale, za to pieje doskonale!

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

Nawet kotka, choć ciut głucha, też muzyków chce posłuchać.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

4. Rozwiązywanie zagadek. Po rozwiązaniu zagadki dziecko wskazują obrazek – jej rozwiązanie.

Kolorowe ma piórka, woła: kukuryku i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)

Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

Znosi jajka i, choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

To od niej mamy mleko, i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

5. Praca graficzna „Połącz mamę i jej dziecko”tutaj kliknij

 

***************

Hello kids! How are you today?

Na początek jak zawsze piosenka:

tutaj(kliknij)

Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach na wsi. Przypomnijmy sobie nazwy zwierząt w języku angielskim:

tutaj(kliknij)

Pamiętacie Steve’a and Maggie? Dzisiaj zabiorą Was na wycieczkę do gospodarstwa. Zobaczcie:

tutaj(kliknij)

Na koniec kilka kolorowanek do wyboru:

tutaj(kliknij)

Bye! Bye!

*************************

Na wiejskim podwórku ( 14.04.21 środa)

Witajcie !

1. Zaczniemy od zabawy muzyczno-ruchowej „Kurki trzy”. Dziecko słucha piosenki i maszeruje, jeśli macie rodzeństwo można ustawić się trójkami jedno za drugim. Przy powtórzeniu zmieniają składy trójek.

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu, w środku druga,

trzecia z tyłu, oczkiem mruga.

I tak sobie kurki trzy raz,

dwa, raz, dwa w pole szły! tutaj kliknij

 2. Zabawa dydaktyczna „W gospodarstwie”. Obrazki: 1 krowa, 2 koguty, 3 barany, 4 kozy. Dziecko segreguje obrazki zwierząt gospodarskich według rodzaju. Układa je w obręczach i liczy, ile jest obrazków zwierząt w każdej obręczy.

3. Zabawa matematyczna „Kury na grzędzie”. Potrzebne: trzy długie paski papieru, sylwety kur wycięte z papieru. Rodzic nakleja trzy paski (grzędy) na kartce. Dziecko zgodnie z poleceniem rodzica umieszcza kury na grzędach i, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, mówi, gdzie siedzi ich kura, np.: na górnej, na dolnej lub na środkowej grzędzie.

4. A teraz zapraszam do kolorowania „Zwierzęta na wsi” tutaj kliknij

 

 

***************************

Hello children!

Powitajmy się piosenką:

kliknij(tutaj)

Przypomnij sobie zabawę z liczeniem:

kliknij(tutaj)

Dzisiaj zaczynamy nowy temat. Będziemy rozmawiać o zwierzętach na farmie. Na początek poznajcie nowe słowa, słuchajcie i powtarzajcie:

tutaj(kliknij)

Teraz zapraszam Was do zabawy przy piosence, spróbujcie naśladować dźwięki wydawane przez zwierzęta:

tutaj(kliknij)

Have fun!

**********************

Świnka” ( wtorek 13.04.21)

Witajcie

1. Zaczynamy od ćwiczeń słuchowych Jakie to zwierzę? Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).

2. Zabawa z piosenką „Dziadek fajną farmę miał”. Dziecko naśladuje odgłosy zwierząt i śpiewa wraz z rodzicem. tutaj kliknij

3. Zabawa dydaktyczna „Co od kogo mamy”. Będą potrzebne obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu. Rodzic rozkłada z jednej strony obrazki zwierząt, a w rozsypce – obrazki produktów, jakie dzięki nim otrzymujemy. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie obrazków produktów do obrazków zwierząt. Rodzic zwraca uwagę, że zarówno koza, jak i krowa dają mleko.

4. Zabawa „Zgadnij, co to za przysmak”- zagadki smakowe. Potrzebny będzie: ser żółty, ser biały, serek topiony, masło. Rodzic prosi, aby dziecko poczęstowało się produktami znajdującymi się na talerzyku (z zamkniętymi oczami) i odgaduje nazwę produktu. Po degustacji rodzic prosi, aby dziecko nazwało wszystkie produkty i opisało ten, który mu najbardziej smakował.

5. Praca plastyczna „Świnka”. Dziecko wycina koła wcześniej narysowane i przykleja według instrukcji. Rysuje oczka i nosek. Można także zrobić świnkę z butelki plastikowej. Miłej zabawy!!! tutaj kliknij

 

************************************************

I . Zwierzęta na wsi  (12.04.21)

 

Witajcie kochane Jedyneczki

1. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od nazywania zwierząt na wsi. Jeśli macie jakieś ciekawe książki, encyklopedie można przeczytać dziecku różne ciekawostki. Na podstawie obrazków oraz ilustracji dziecko określa wygląd : kolory, liczbę kończyn.

 

2. Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z klocków zagród dla zwierząt. Będą potrzebne: figurki zwierząt, klocki.

Dziecko buduje zagrody dla zwierząt i umieszcza w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określa wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Rodzic podaje nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.

 

3. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Naśladujemy zwierzęta”. Dowolny instrument muzyczny, obrazki zwierząt hodowlanych. Dziecko porusza się w rytmie wygrywanym przez rodzica na wybranym instrumencie. Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia a dziecko je naśladuje (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).

 

4.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Lusterko dla  dziecka. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

 

 • Jedziemy na wieś – dziecko wibruje wargami – naśladuje samochód jadący na wieś. • Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebieniu i odkleja go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek. • Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą. • Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej. • Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa język na brodę i dyszy. • Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki. • Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony. • Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

   

***************

 „Żabki w stawie” ( 09.04.21 piątek)


Dzisiaj moje kochane dzieci poznamy życie żab. Zacznijmy od oglądania filmu, który przesyłam wam w linku. Po filmie możecie porozmawiać z rodzicami jak nazywają się poszczególne etapy rozwoju żaby ( skrzek, kijanka, dorosła postać) tutaj kliknij


Następnie zróbcie sobie maskę żaby i możecie ubrać się na zielono. Jak macie kogoś do pary: mamę, tatę lub rodzeństwo zaproście ich do zabawy muzyczno- tanecznej „Była sobie żabka mała”. tuttaj kliknij


Jak jesteście już zmęczeni, chwila odpoczynku i można pokolorować żabkę. Pamiętajcie żabka nie musi być koniecznie zielona! Rodzice mogą wam pokazać inne gatunki żab. Bawcie się dobrze!!! tutaj kliknij

 

***************************************************

Język angielski 08.04


Hello children!


Przywitajmy się piosenką


https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ&list=RDeBVqcTEC3zQ&start_radio=1


Ostatnio rozmawialiśmy o wiośnie, dzisiaj dalej jesteśmy w tym temacie. Posłuchajcie piosenki,
spróbujcie naśladować i bawić się razem ze śpiewającymi.


https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU


Wiosna to czas, kiedy wkoło nas jest o wiele bardziej kolorowo niż zimą. Przypomnijmy sobie nazwy
kolorów w piosence:


https://www.youtube.com/watch?v=WsL3PPwHLGY


Teraz wspólnie z Rodzicami wybierzcie jeden obrazek i pokolorujcie, możecie to robić przy piosence o
kolorach.

Oczywiście jeśli macie ochotę to przyślijcie swoje prace na mój adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
https://drive.google.com/folderview?id=1Yvr-baWKM9_1pS5Ps65ojH-6xQhKEIcp


Na koniec piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=T2dSe2uTAWQ


Bye! Bye!

********************************************

Malowane wiosenne kwiaty ( 08.04.21 czwartek)

Witajcie!

Na początek pobawimy się guzikami - będą wam potrzebne różne guziki, sylwety wycięte z kartonu: ptaki, kwiatki, chmurki , słonko. Układajcie sobie te guziki na tych sylwetach.
Jak już skończycie zapraszam do gimnastyki tutaj kliknij
 

 A teraz super zabawa!

Eksperymenty plastyczne „Jak powstają kolory wiosny?”- do tej zabawy będzie potrzebne: palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta , niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów. Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dziecko obserwuje powstałe kolory i może podać propozycje tego, co można namalować w danym kolorze, np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, który można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu. Dziecko przy tej zabawie utrwala sobie kolory!
 
Zabawa matematyczna „Sadzimy wiosenne kwiaty”. Rodzic wycina dziecku np. pięć doniczek z papieru. Rysuje na nich daną ilość kropek. Dziecko przelicza te kropki, następnie układa daną ilość kwiatów, dziecko przelicza kwiaty a rodzic sprawdza czy przelicza i układa prawidłowo.

Do zobaczenia w piątek!
 

****************************************************

Bocian ” (07.04. 21 środa)

Witajcie!

1. Dzisiaj pobawimy się w bociana. Rodzice mogą wam wykonać maskę, która będzie nam potrzebna do zabawy z piosenką: „Witaj nam bocianie”.tutaj (kliknij)

2. Praca plastyczna „Bocian”- wykonanie z rolki po papierze toaletowym. Starajcie się wykonywać prace sami aby ćwiczyć sprawność manualną. tutaj (kliknij)

3. Jak zrobicie już bociany , można je odłożyć do domowego kącika przyrody. Teraz oglądniemy film- ciekawostki o bocianie. tutaj (kliknij)

*********************************************

Welcome kids!

Na początku zabawa przy piosence:

tutaj(kliknij)

It’s spring! Jest wiosna! Poznajmy słowa z nią związane. Oto prezentacja dla Was:

tutaj(kliknij)

A teraz zabawmy się przy piosence

tutaj(kliknij)

Wiosna to idealny czas na spacery. Jeśli pogoda pozwala wybierzcie się wspólnie z rodzicami na „The spring trip” i utrwalajcie słownictwo związane z wiosną (ladybug, grass, sun, flowers, butterfly). Jeśli uda Wam się coś znaleźć możecie zrobić zdjęcie i przesłać je do mnie, będzie mi bardzo miło. Możecie również narysować wiosnę w domu i wysłać zdjęcie obrazka (oto mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." style="outline: none; margin: 0px; padding: 0px; border: none; color: #000000;">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Have fun!

***************************************************

Wtorek ( 06.04.21)

Witajcie kochane jedyneczki po świętach!

1.Dzisiaj poznamy ptaszki które przylatują do nas na wiosnę. Pamiętacie jak na jesień czytałam wam opowiadanie pt. „O gościach co nie przyszli na ucztę” z krasnalem Hałabałą. Te ptaszki to : szpak, wilga złocista, jaskółka, kukułka, słowik. Te ptaszki teraz powrócą do nas na wiosnę. Rodzice mogą wybrać jednego ptaka , porozmawiać o jego wyglądzie, poczytać różne ciekawostki. W linku zamieszczam obrazki tych ptaków, ale jak macie w domu książki, encyklopedie ciekawe gazety to zachęcam do przeglądania. tutaj (kliknij)

2. Ćwiczenia oddechowe „Piórka”

Do tej zabawy będzie potrzebne sztuczne piórko. Dziecko kładzie piórko na dłoni. Wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami- zdmuchuje piórko tak, aby poleciało jak najdalej. Stara się utrzymać piórko jak najdłużej w powietrzu.

3. Zabawa z plasteliną „Ptaszek”

Rodzic pokazuje dziecku w jaki sposób ulepić ptaszka z plasteliny. Dziecko formuje dwie kulki: jedną dużą ,drugą małą. Następnie wraz z rodzicem odpowiednio przylepia części ciała : głowę, tułów, dziób, skrzydła ( mogą być z piórek), nóżki. Można zrobić sobie kącik przyrody w domu.

**********************************************************

Piątek 02.04.2021r

Cześć Kochani!

Temat dnia: Wielkanocne zwyczaje

  1. Zaczynamy piątkowe zajęcia, zatem potrzebny Wam będzie sznurek lub skakanka. Poproście rodziców o rozłożenie sznurka/ skakanki na środku pokoju. Wymyśl Wymyślaj różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem np.:

  • chodzenie po sznurku przodem,

  • przeskakiwanie przez sznurek

  • przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę.

  1. Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie krótki film o zwyczajach wielkanocnych. tutaj (kliknij)

 

  1. Podobał Wam się film? Czy pamiętacie:

  • Jak nazywają się pomalowane jajka?

  • Jak nazywa się zwyczaj polewania wodą po Wielkanocy?

  • Czym dzielimy się z bliskimi w Niedzielę Wielkanocną?

  1. Teraz czas na pracę plastyczną. Poproście rodzica o pomoc i spróbujcie zrobić zajączka wielkanocnego. Przygotujcie rolkę po papierze toaletowym, klej, nożyczki, papier kolorowy, pisak, pomponik lub guzik. tutaj (kliknij)

 

  1. Pomaluj rolkę na dowolny kolor i poczekaj aż wyschnie.

  2. Poproś rodzica, aby wyciął Ci kształt uszu i oczu.

  3. Przyklej uszy od środka rolki, a oczy na rolce.

  4. Przygotuj pomponik lub guzik i naklej pod oczami.

  5. Wąsy namaluj pisakiem obok nosa lub poproś rodzica o wycięcie i przyklej.

  6. Poproś rodzica o wycięcie kształtu zębów i naklej je pod nosem.

Na pewno świetnie sobie poradziliście, możecie postawić zajączka w pokoju, będzie świetną ozdobą 
na Święta Wielkanocne.

Kochani życzę Wam i Waszym Rodzicom zdrowych, radosnych, spokojnych 
Świąt Wielkiej Nocy oraz mokrego dyngusa i dużo miłości.

Do zobaczenia!

***********************************************

Hello kids? How are you today?

Dzisiaj poznamy kilka wielkanocnych zwyczajów w krajach anglojęzycznych.

Pamiętacie ostatnią piosenkę o wielkanocnym zajączku? Przypomnijmy sobie ją zatem, spróbujcie śpiewać i naśladować zajączka:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Wielkanoc już niebawem, w Wielkiej Brytanii dzieci przygotowują się do polowania na czekoladowe jajka ukryte przez wielkanocnego zajączka (Easter bunny). Zabawa ta nazywa się Easter Egg Hunt. Inna zabawa to „rolling eggs” czyli toczenie jajek z górki. Wygrywa ten, czyjego jajo dotrze jako pierwsze na metę w nienaruszonym stanie.

A teraz obejrzyjcie wielkanocne przygody Świnki Peppy i jej przyjaciół:

https://www.youtube.com/watch?v=ED0jRhK7jb0

Wybierzcie sobie jedną z wielkanocnych kolorowanek i przy piosence o zajączku pokolorujcie ją. Happy Easter!

https://drive.google.com/folderview?id=1VE-ucMDvJtD2zY-BadSiq-kiyvFa3Ef3

 

**************************************************

Czwartek 01.04.2021r

Dzień dobry w czwartek!

Temat dnia: Zajączki

  1. Kochani, dzisiejsze zajęcia będą poświęcone zajączkowi wielkanocnemu. Poproście rodziców, aby pokazali wam obrazek zajączka, przez 6 sekund patrzcie na niego, a potem bardzo proszę, aby rodzic zakrył zdjęcie zajączka. tutaj (kliknij)

  1. Spróbujcie powiedzieć z pamięci:

  • Jak wyglądał zajączek?

  • Co miał na plecach?

  • Ile wszystkich jajek miał zając?

  • Ile jajek wypadło?

Jeśli nie jesteście pewni odpowiedzi lub jej nie znacie, spójrzcie jeszcze raz na rysunek i odpowiedzieć.

Myślę, że na pewno świetnie sobie poradziliście.

 

  1. Wyobraźcie sobie, że jesteście zajączkami. Skaczecie jak zające w różnych kierunkach waszego pokoju, kiedy rodzic klaśnie w dłonie, zajączki zwijają się w kuleczkę i udają, że idą spać.

 

  1. Kochani, mamy tutaj trzy głodne zajączki, które muszą znaleźć drogę do swoich marchewek. Przygotujcie proszę ołówek lub czarną kredkę i postarajcie się narysować po śladzie drogę głodnemu zajączkowi do marchewki. Pamiętajcie o poprawnym trzymaniu kredki. tutaj (kliknij)

 

  1. Zapraszam Was do wspólnych ćwiczeń tutaj (kliknij)

 

To tyle kochani na dzisiaj udanej zabawy do jutra papa!

 

*********************************************************

Środa 31.03.2021r

Witam maluchy!

Temat dnia: Święta Wielkanocne

  1. Dziś przygotowałam dla Was piosenkę, ale zanim będziemy śpiewać musimy porządnie rozgrzać nasze buzie. Na początek spróbujcie:

  • Naśladować nadmuchiwanie balonika

  • Naśladować zlizywanie czekolady z warg

  • Policzyć zęby poprzez dotykanie ich językiem

  • Wysuwać język do przodu i cofać w głąb jamy ustnej

 

  1. A teraz, tak jak obiecałam piosenka dla Was, możecie ułożyć jakąś choreografię jeśli chcecie. tutaj (kliknij)

Tekst:

Ref: Święta wielkanocne- wiosna pachnące,

Z bukszpanem i barankiem,

Pisanką i zającem

 

  1. Co roku Wielkanoc,

Koszyczki stroimy

I w Wielka Sobotę

Pokarmy święcimy

 

  1. W koszyczku wędlina,

chlebek i jajeczko,

i mały kurczaczek-

żółty jak słoneczko,

słodziutki mazurek,

cukrowy baranek,

chrzan, sól oraz babka-

zrobiona przez mamę

 

  1. W niedziele do stołu,

wspólnie zasiadamy,

Dzielimy się jajkiem,

życzenia składamy

  1. Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących piosenki:

a) O jakich świętach śpiewa chłopczyk

b) Co znajduje się w koszyczku?

c) Czym dzielą się przy stole w Wielką niedzielę?

 

  1. W tej zabawie będziecie naśladować odgłosy i ruchy zwierząt:

  • kurczątko robi pi-pi , musicie kucnąć i poruszać ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami

  • baranek: bee, bee, bee- musicie czworakować,

  • kogucik: kukuryku- stoicie i uderzacie o uda dłońmi prostych rąk.

 

  1. Jeśli pogoda dopisze, to zabierzcie swoich rodziców na spacer i spróbujcie zaśpiewać refren piosenki, o Świętach Wielkanocny.

 

Do jutra kochani miłego dnia papa!

 

******************************************************************

Hello children! How are you today?

Zacznijmy od piosenki https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Zbliżają się Święta Wielkanocne i z tej okazji mam dla Was nowe słówka z tym związane:

Easter – Wielkanoc

Easter eggs – pisanki

Easter basket – koszyk wielkanocny

Bunny – królik

Pobawmy się teraz z króliczkiem w piosence https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Możecie poprosić rodziców, aby wspólnie z Wami zabawili się w slalom z jajkiem: spróbujcie nosić jajko na łyżce, możecie ustawić przeszkody z krzeseł, które trzeba ominąć. A na koniec zabawcie się jeszcze raz przy piosence z króliczkiem.

Have a nice day! Bye, bye!

 ****************************************************

Wtorek 30.03.2021r

Witam Was we wtorek.

Temat dnia: Malowane jajka

  1. Na początku potrzebne Wam będą dwa jajka ugotowane na twardo lub imitacje. Poproście o pomoc swoich rodziców. Potrzebować będziecie również dwóch łyżek- najlepiej dość głębokich. Rodzic wręczy Wam łyżkę z jajkiem, a Waszym zadaniem jest przejść niedużą odległość nie upuszczając jajka.

Świetna zabawa powodzenia!!!

  1. Spójrzcie na te piękne pisanki. Każda jest inna. Powiedzcie proszę, która najbardziej Wam się spodobała i dlaczego? Jaki ma kolor? Jakie ma wzorki?

https://s.mamotoja.pl/i/pisanki-jak-zrobic-BIG-44008.jpg

  1. Pokażcie jak potraficie tańczyć

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

  1. Teraz sprawdzimy jak Wy poradzicie sobie z pisankami. Ozdabiajcie pisankę według własnego pomysłu, jak chcecie i czym chcecie. Możecie ozdobić: pisakami, kredkami, plastelina, papierem kolorowym, bibułą itp. Powodzenia!

https://drukowanka.pl/wp-content/uploads/2020/11/jajko.jpg

Wyślijcie zdjęcia jak skończycie, chętnie zobaczę Wasze prace.

Buziaczki!

 

*****************************************************************************

Poniedziałek 29.03.2021r

Dzień dobry Kochani!

Temat dnia: Koszyczek wielkanocny

  1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od krótkiej zagadki:

To w nim leżą na serwetce

Jajka malowane,

A pośrodku, obok chlebka,

Spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

Myślę, że szybko poradziliście sobie z rozwiązaniem tej zagadki. W nagrodę pooglądajcie sobie jak pięknie wyglądają koszyki wielkanocne.

https://urzadzamy.smcloud.net/t/user_photos/t/128851/5-koszyk-wielkanocny-th_3285693.jpg

https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/09/0e/5cb9ab909921a_o_full.jpg

  1. Czy wiecie, co symbolizują pokarmy w koszyku wielkanocnym?

Chleb-symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.

Jajka-są symbolem nowego, rodzącego się życia.

Wędlina- jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.

Sól i pieprz- symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.

Baranek- jest symbolem Chrystusa- Baranka Bożego.

Chrzan- jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

  1. A teraz czas na zabawę! Przygotujcie kilka butelek, koszyczek i kilka kartek. Butelki rozstawcie po podłodze tak, aby można było je swobodnie ominąć. Z papieru zróbcie duże kulki, które będą zastępowały pisanki i włóżcie do koszyka. Waszym zadaniem będzie ominięci butelki w taki sposób, aby z koszyka nie wypadła żadna pisanka.

  1. Kochani, spróbujcie pomóc barankowi, kurczaczkowi, i pisankom w odszukaniu cienia.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/aEtMUUdK4eybv0ufz6u1g6u4HITd4z1Vlk5q-66MXXsV8iWSf4vYZzh8C1Y9Cmd0pzCg8BCb4_VM3zi9c1Orsrev8jXNrBWZQAbK

  1. Na koniec troszeczkę gimnastyki- jesteście gotowi? Zaaaczynamy !

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Pozdrawiam Was gorąco!

 

 

*****************************************************************************

Piątek 30.10.2020r

Witajcie kochani!

Temat dnia: Mieszkanie Kolczatka.

1. Na początek przygotujcie sobie pasek gazety lub bibuły. Nabierzcie powietrze do ust i dmuchajcie w pasek najmocniej jak potraficie. Nabierzcie znowu powietrza i dmuchajcie na pasek bardzo powoli i spokojnie, dotąd, aż nie skończy wam się powietrz.

2. Posłuchajcie opowiadania H. Bechlerowej pt Kolczatek

 

W ogrodzie koło ścieżki stał sobie chochoł i rozmawiał z jesiennym wiatrem. Przyszedł do niego Kolczatek. Podniósł do góry nosek i popatrzył na słomianą osobę. Chochoł spojrzał z wysoka, potem ukłonił się miłemu gościowi.

- Czy mógłbym zamieszkać na zimę pod twoim słomianym dachem? – zapytał jeżyk.

- Zamieszkać u mnie?- zdziwił się chochoł. - Nie, u mnie już ktoś mieszka.

Tego się jeżyk nie spodziewał. Kto może mieszkać pod chochołowym dachem?

- Ktoś bardzo piękny – powiedział chochoł. – Jeśli zgadniesz, to kto wie może i dla ciebie znajdzie się miejsc.?

- Ktoś bardzo piękny, mówisz. A jak ubrany?

- Latem ubiera się w czerwoną sukienkę. A teraz śpi, więc, proszę cię, mów ciszej.

- W czerwoną sukienkę, w czerwoną sukienkę…- powtarza Kolczatek zamyślony.

- Nie, chyba nie zgadnę. Powiedz coś więcej.

Chochoł pochylił się niżej i szepnął:

- Ona jest podobna do ciebie.

-Do mnie? Nigdy nie noszę czerwonej sukienki. Ani latem, ani zimą.

-Ale masz kolce i ona też ma kolce.

Jeżyk usiadł i jedną łapką odliczał na pazurkach drugiej:

-Ma kolce, ma czerwoną sukienkę …Nie wiem. Powiedz sam.

Ale chochoł nie chciał zdradzić tajemnicy. Powiedział tylko:

- Przyjdź do mnie w odwiedziny wiosną. Ona się obudzi. I jeżyk odszedł.

Przyjdę wiosną i zobaczę, kto mieszkał pod chochołowym dachem. Ale gdzie znajdę mieszkanie na zimę?”

Nad stawem stała wierzba. Była rozczochrana i trzęsła się na jesiennym wietrze. Trochę ze strachem zapytał ją Kolczatek, czy da mu na zimę mieszkanie pod swoimi konarami. Wierzba poruszyła ciemnymi włosami i powiedziała:

- U mnie już ktoś mieszka. Widzę, że masz ciekawy nosek i pewnie chciałbyś wiedzieć, kto. Tego ci nie powiem.

- Powiedz, chociaż, jak wygląda – prosił jeżyk.

- Ma płaszczyk zielony jak trawa. Poza tym umie grać.

-Ma płaszczyk zielony jak trawa i umie grac…- powtórzył jeżyk.- Czy na skrzypeczkach?

Bo jeżeli tak, to może świerszczyk?

Ale wierzba odpowiedziała trochę niecierpliwie, bo wiatr targał ją za włosy:

- Za dużo chciałbyś wiedzieć, mój kolczasty gościu. Przyjdź wiosną. Zobaczysz. Jeżyk spuścił ciekawy nosek.

-Nie pozostaje mi nic innego, jak wrócić do ogrodu; coraz silniejszy wiatr się zrywa. W ogrodzie za klombem leżał duży kamień. Z jednej siwy mech zwisał mu jak broda.

- Czy nie mógłbym znaleźć u ciebie zimowego mieszkania? – zapytał jeżyk grzecznie.

Kamień, który nigdy w życiu nie ruszył się z miejsca, odzywał się też bardzo niechętnie. Mruknął grubo, tak jakby i głos miał obrośnięty mchem:

- U mnie już ktoś mieszka

-U ciebie też? Kto?

- Och, powiem ci głośno, wicher usłyszy, zawoła mróz, zamrożą mojego lokatora.

- Powiedz chociaż, jak wygląda – prosił jeżyk.

- Jak wygląda? Mały, złoty…

- Mały, złoty? I co jeszcze?

Ale kamień nie odpowiedział już nic. Milczał już swoim zwyczajem, tylko przez chwilę jeszcze drżała mu na wietrze siwa broda. Jeżyk odszedł w drugi koniec ogrodu. Rósł tam krzak berberysu. Liści tu było na ziemi dużo, brunatnych, szeleszczących.

- Czy mogę zamieszkać u ciebie, berberysie?

- Dobrze - zgodził się berberys. – Miękko tu będzie, cicho.

Więc jeżyk zagrzebał się w liście, zwinął się w kłębek i zasnął.

Spał, spał, aż przyszła wiosna, a z nią wszystkie wesołe wietrzyki. Jeden z nich obudził wierzbę nad stawem, drugi szepnął coś chochołowi do ucha, a trzeci rozwichrzył siwą brodę kamienia. Ostatni dmuchnął w posłanie jeżyka.

Wygrzebał się Kolczatek spod liści i poszedł do chochoła. Ale chochoła nie było przy ścieżce. Stał oparty o płot, słomiany płaszcz miał rozpięty i potargany. Na jego miejscu czerwona róża otrząsała rosę z pąków.

- Witaj! To ty mieszkałaś całą zimę pod słomianym dachem chochoła. Jesteś piękna! Róża schyliła głowę. Kropelka rosy z jej płatka spadła jeżykowi na nos. Pobiegł do wierzby. Nie była już czarna i rozczochrana, nie. Miała piękne, jasnozielone włosy, piękne i pachnące wiosną.

- Kto mieszkał pod jej korzeniami? – przypomniał sobie jeżyk.- Acha! Ktoś kto ma płaszczyk zielony i umie grać.

- To ja – odezwała się zielona żabka, która właśnie siedziała pod wierzbą.

- Czy naprawdę umiesz grać? – zapytał jeżyk, przyglądając się jej białej kamizelce i rękawiczkom.

- Umiem. Przyjdź nad staw wieczorem, posłuchasz koncertu.

- Przyjdę. A teraz spieszę się, bo muszę zajrzeć pod kamień.

-„Muszę zobaczyć, kto to jest, ten ” – myślał jeżyk.

Przyszedł w samą porę: właśnie spod kamienia wybiegła okrągła kuleczka, błyszcząca w słońcu jak drogocenny kamyczek.

- Stój, stój, kto jesteś, „mały, złoty”?! – wołał jeżyk, bo kuleczka już znikała pod młodą trawką. - Ja? Żuczek. Jestem żuczek.

Jeżyk chwilę patrzył za nim.

Wszyscy opuścili swoje zimowe mieszkania. Wiosna! Pójdę do róży, zaproszę żuczka i wieczorem posłuchamy razem koncertu żabek nad stawem.

3. Opowiedzcie rodzicom:

- Gdzie Kolczatek szukał mieszkania?

- Gdzie znalazł mieszkanie?

4. Czas na zabawę! Zamieńcie się w jeże - chodzicie na czworakach, na hasło rodzica: Uwaga lis małe jeżyki zwijają się w kłębki i naprężają igły. Gdy zagrożenie mija jeżyki idą na spacer.

5. Słuchajcie, a na koniec sprawcie swoim Rodzicom przyjemność. Zróbcie dla nich pięknego kolorowego jeża. Pokolorujcie jeżykowi pyszczek, a na grzbiecie naklejcie kolorowe listki.

Szablon jeża: tutaj (kliknij)

To tyle na dzisiaj kochani, życzę Wam udanego miłego weekendu!

 

 

*********************************************************************** 

J. angielski

Hello kids!

Na początku zabawmy się przy piosence: tutaj (kliknij)

Wyjrzyjcie przez okno i sprawdźcie jaką mamy pogodę? How’s the weather today? tutaj (kliknij)

2  3 4 5

 ********************************************

Czwartek 29.10.2020r

Witajcie w czwartek!

Temat dnia: Trzy domy

1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od rymowanki. Biegajcie po pokoju. Kiedy rodzic klaśnie dłonie musicie się zatrzymac i powtarzac rymowankę.

Każ-dy To-mek ma swój do-mek.

2. Do tego zadania będą potrzebne Wam klocki, najlepiej takie, które mają kształt figur geometrycznych. Jeżeli macie problem, to poproście swoich rodziców o pomoc. 

3. Ułóżcie proszę piękny dom.

4. Wyobraźcie sobie, ze jesteście lusterkiem. Waszym zadaniem będzie naśladowanie rodzica jak najlepiej potraficie.

5. Spójrzcie na swoje klocki. Spróbujcie je posegregować tak, aby w jednej grupie były klocki, które mają ten sam kolor, wielkość i kształt, a w drugiej grupie reszta. Zaprezentujcie rodzicom obydwie grupy.

Pięknie!

6. Zapraszam do wspólnej gimnastyki tutaj (kliknij)

7. Jeżeli macie stare gazety w domu, obejrzyjcie je, poszukajcie domów, które najbardziej Wam się podobają. Wybierzcie jeden dom i za pomocą słów (bez pokazywanie) opowiedz, tak aby rodzic odgadł, o którym domu opowiadasz.

8. Pora na spacer! Gdy pogoda dopisze zabierzcie swoich rodziców na krótki spacer, możecie wspólnie pooglądać domy.

 

Pozdrawiam Was!

*********************************************

J. angielski

Hello kids!

Zaśpiewajmy wspólnie naszą piosenkę powitalną: tutaj (kliknij)

 

Jak zawsze na początku mała gimnastyka tutaj (kliknij)

 

Pamiętacie jak ostatnio rozmawialiśmy o owocach i warzywach? Mam nadzieję, że tak i teraz przypomnijmy sobie kilka nazw owoców podczas piosenki:

tutaj (kliknij)

Mmm, może macie teraz ochotę na jakiś owoc?

Have fun and bye bye!

***********************************************************************

Środa 28.10.2020r

Dzień dobry w środę!

Temat dnia: Jesienna orkiestra

1. Wyobraźcie sobie, że jesteście wiewiórkami, które:

  • Budzą się

  • Przeciągają

  • Głośno ziewają (przy szeroko otwartych ustach)

  • Jedzą orzeszka (wykonywanie ruchów ustami, tak aby najaktywniej pracowała dolna warga)

  • Oblizują się (oblizywanie górnej i dolnej wargi)

  • Uśmiechają się (mocno rozciągnięte wargi)

2. Poproście rodziców, aby przygotowali swoje dłonie, które będą ich instrumentem. Gdy rodzic będzie klaskać, wy biegajcie po pokoju. Gdy rodzic przestanie klaskać podczas pierwszej przerwy- stójcie na baczność, podczas drugiej- usiądźcie na podłodze.

3. Kochane dzieci pobawmy się w budowniczego! Waszym zadaniem będzie postawić domy od najmniejszego do największego: tutaj(kliknij)

4. Kochani, zaproście teraz rodziców do wspólnej zabawy z piosenką pt. „Jesienna orkiestra” 

  1. tutaj(kliknij)

Tekst:


Na polanie, w lesie, już pożółkła trawa,
zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.
Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,
mały jeżyk podśpiewuje: bum tra – ra – ra – ra. /bis

Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,
pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.
Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,
mały jeżyk podśpiewuje: bum tra – ra – ra – ra. /bis

5. Mam teraz kilka pytań:

- Co odbyło się na polanie w lesie?

- Na czym grał zając, a na czym miś?

- Co podśpiewywał jeżyk?

- Co trzyma wiewióreczka?

 

6. Spróbujcie śpiewać za rodzicem wybrany fragment piosenki.

 

Powodzenia!

***************************************************************

Wtorek 27.10.2020r

Dzień dobry moi mili!

Temat dnia: Nasze mieszkanie

  1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od oglądania obrazka, który przedstawia dom jednorodzinny. Poproście waszych rodziców, aby pokazali wam, gdzie znajduje się: piwnica, parter, pierwsze piętro, strych. tutaj (kliknij)

 

 

  1. Kochani przygotujcie sznurek lub skakankę. Rozłóżcie je w różnych miejscach na podłodze, tak aby tworzyły ścieżkę. Wasi rodzice włączą wam muzykę, a wy musicie przejść po ścieżce, tak aby nie spaść. tutaj (kliknij)

 

  1. Powtarzajcie teraz rymowankę, za rodzicami:
    Moje mieszkanie,
    przedpokój ma,
    kuchnię, łazienkę,
    pokoje dwa.

 

Świetnie! A teraz spróbujcie jeszcze raz powtórzyć rymowankę łącząc ją z klaskaniem.

 

  1. Kochani, na stronie nr 15 są pomieszczenia, które znajdują się w każdym domu. Nazwijcie je i powiedzcie, co się w nich znajduje. tutaj (kliknij)

 

 

  1. Do tego zadania będziecie potrzebować ponownie sznurek lub skakankę i stare gazety.
    Ze sznurka zróbcie koło, a z gazety kilka kulek. Wasi rodzice wyznaczą wam miejsce, z którego będziecie rzucać do koła. Powodzenia!

 

  1. Przygotujcie proszę: rolkę po papierze toaletowy, papier kolorowy, pisak, klej i nożyczki. Poproście rodziców, aby pomogli zrobić wam dach, okna i drzwi. Waszym zadaniem będzie nakleic daszek, okna i drzwi, tak aby powstał domek. A oto przykład waszego domku.

 

Powodzenia!

****************************************************

Poniedziałek 26.10.2020r

Witajcie kochane dzieci po weekendzie!

Temat dnia: Gdzie kto mieszka?

 

1. Dzisiaj spróbujemy poćwiczyć nasze wargi i języki:

  • Schody na strych- dotykanie językiem kolejnych zębów z górnej szczęki

  • Schody do piwnicy- dotykanie językiem kolejnych zębów z dolnej szczęki

  • Okno- drzwi- dotykanie językiem na przemian: jednego kącika ust i drugiego kącika ust

  • Sufit-podłoga dotykanie językiem na przemian: górnej wargi ( sufit) i dolnej wargi (podłoga)

  • Wietrzymy mieszkanie- szerokie otwieranie i zamykanie buzi.

  • 2. Kochani! Bardzo Was proszę, abyście przygotowali kilka maskotek.

Rozłóżcie je po całej podłodze. A teraz swobodnie biegając przeskakujcie z nogi na nogę omijając maskotki.

 

3. Posłuchajcie wiersza. Poproście rodzica o przeczytanie

 

W białym domku pod kasztanem

mieszka Hania, miś i Janek.

Miś co rano w budę stuka,

wita łapką pieska Puka.

Puk tu blisko ma swój domek,

a w tym domku – suchą słomę.

Ładna moja budka nowa,

Janek z drewna ją zbudował.

A gdzie ma swój dom cielaczek,

co za krówką biega, skacze?

Muuu! – cielątko muczy. – Muuu!

Ja w oborze mieszkam tu!

Nad okienkiem, tuż przy ścianie,

jaskółeczka ma mieszkanie,

jaskółeczek małych sześć woła w gniazdku:

Mamo, jeść!

A na strychu koło worka

jest dom myszki – mała norka.

Niech no przyjdzie kot polować,

już się myszka w norce chowa.

Tutaj słychać gwar i szum,

i brzęk głośny: – Bzum, bzum, bzum!

Ten niebieski dom wesoły

to ul. Tu mieszkają pszczoły.

Idzie ślimak wśród poziomek.

Mój ślimaczku, gdzie twój domek?

A ślimaczek: – Popatrz, proszę,

ja dom zawsze z sobą noszę.

Jest kotlinka tuż pod miedzą,

tam zajączki cicho siedzą,

tam trzech swoich synków chowa

szara mama zającowa.

Wiewióreczka ma mieszkanie

w starej sośnie na polanie.

Niech na dworze wicher dmucha,

moja dziupla zawsze sucha.

Tam, gdzie w górach las świerkowy,

mieszka miś – miś niepluszowy.

Żywy miś – śpi w ciepłym mchu,

przez sen mruczy: – Mruuu…

 

4. Wasi rodzice pokażą wam (mogą wydrukować) różne domki. A wy dopasujcie kto w nich mieszka. (Kliknij tutaj)

 5. Brawo! Już wiecie gdzie kto mieszka, dlatego zapraszam was na krótką gimnastykę. tutaj (kliknij)

6. Spróbujcie narysować swoje domy. Obrazki, które narysujecie pokażcie swoim rodzicom, będą z was bardzo dumni. .

7. A teraz wybudujcie dowolne domy z wybranych klocków..

 

Powodzenia kochani!

*******************************************************

Piątek 23.10.2020r

Witajcie kochani!

Temat dnia: Pimpuś.

 

  1. W związku z tym, ze zostaliśmy w domu, a mieliśmy rozmawiać o pieskach nauczymy się krótkiej rymowanki:

            A, a, a pieski dwa, e, e, e, bawią się, i, i, i, trzeci śpi.

 2. A teraz pobawimy się w pieski. Naśladujcie psa który:

  • głośno szczeka,
  • zjada kości,
  • turla się ze szczęścia
  • biega za swoim ogonem
  • smacznie śpi

Brawo! Świetnie sobie poradziliście.

3. Proszę Rodziców, aby przeczytali  opowiadanie pt. „Pimpuś”:

Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.

– Zgadnij , gdzie.

– Na grzbiecie?

– Nie.

– Na brzuszku?

– Nie.

– Na ogonie?

– Nie.

– No, to gdzie?

– Na nosie.

Pytają się Pimpusia kwiatki:

– Po co ci łatka na nosie?

– Żeby było ładniej.

Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego:

– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!

Pytają się Pimpusia białe chmury, co płyną po niebie i zawsze się spieszą:

– Po co ci łatka na nosie?

A Pimpuś robi mądrą minę:

– Żeby było w nosek cieplej.

Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:

– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby było mu cieplej.

Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stol­nicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór.

A tu wszyscy w krzyk:

– On już nie ma łatki na nosie!

Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.

– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?

Na podwórku – nie ma.

Na ulicy – nie ma. Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.

A tu wszyscy w krzyk:

– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!

Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko. Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać!

– Pimpuś, jesteś strasznie szalonym pieskiem, ale cię kocham!

 4. Porozmawiajcie z Rodzicem na temat opowiadania:

-Jak wyglądał pies?

- Czyim był psem?
- Co przydarzyło się Pimpusiowi?

- Jak skończyła się przygoda Pimpusia?

7. W zdrowym ciele zdrowy duch! Poćwiczcie troszeczkę w domu (tutaj kliknij)

Pozdrawiam Was kochane dzieci!